تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۲
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۷۴۵۴۰

تکمیل راه آهن چابهار به زاهدان، ا پایان سال آینده

‌می‌متالز - استاندار سیستان و بلوچستان: راه آهن چابهار به زاهدان با ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود.

به گزارش می‌متالز، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با تکمیل راه آهن چابهار به زاهدان می‌توان حجم بالای کالای ورودی به بندر را به سایر نقاط کشور انتقال داد.

مدرس خیابانی افزود: برنامه ما این است که طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با توسعه سواحل مکران بتوانیم ظرفیت بندر چابهار را ارتقا دهیم تا به عنوان قطب سوم تجاری کشور ایفای نقش کند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در پنج ماهه نخست امسال، ۴۰ درصد بیشتر از عملیات تخلیه و بارگیری سال قبل چابهار از ظرفیت این بندر استفاده شده است.

وی تاکید کرد: خط کشتیرانی مستقیم از طریق بندر چابهار به هند راه اندازی شد که ظرفیت خوبی برای گسترش تبادلات تجاری، مسافرتی و گردشگری ایجاد کرده که می‌تواند به ظرفیت‌های این بندر اضافه کند.

وی افزود: اولویت اول در سیستان و بلوچستان به عنوان یک استان پهناور ساحلی، مرزی و گردشگری بخش راه است که با تلاش‌های صورت گرفته ۱۵۰ کیلومتر به جاده‌های دوبانده ما اضافه شده همچنین ۷۰ کیلومتر دیگر تا اوایل آبان به این عدد اضافه می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل اولویت آب و راه عمده منابع اعتباری استان به این بخش اختصاص یافته همچنین زیرساخت‌های پسکرانه بندر خشک و لجستیک ایرانشهر نیز انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده