تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۱
بازدید: ۴۳۴
کد خبر: ۲۷۴۵۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گمرک پارس جنوبی ۹۴ درصد سهم صادرات استان بوشهر را به خود اختصاص داد

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک بوشهر بیشترین میزان صادرات این استان را مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دانست و گفت: این گمرک در پنج ماه نخست امسال از نظر وزنی ۸۴ درصد و ارزشی ۹۴ درصد از کل حجم صادرات استان بوشهر به خود اختصاص داده است.

به گزارش می‌متالز، علی سلیمانی ظهر امروز در بازدید نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی از گمرک دلوار، بوالخیر و لاور ساحلی در تنگستان از افزایش صادرات کالا از گمرکات ۱۳ گانه استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در این راستا در پنج ماه امسال بیش از ۱۲ میلیون تن کالا غیرنفتی از گمرکات استان صادر شده که ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ارزش کالا‌های صادراتی حدود ۶ میلیارد و ۲۹۷ میلیون دلار است گفت: صادرات این میزان کالا از نظر ارزش ۶۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

ناظر گمرکات استان بوشهر، سهم صادرات غیرنفتی از گمرک پارس جنوبی را بیشترین میزان دانست و بیان کرد: از صادرات ۵ ماه نخست امسال بیشترین میزان مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

سلیمانی اضافه کرد: صادرات از پارس جنوبی از نظر وزنی ۸۴ درصد و ارزشی ۹۴ درصد از کل حجم صادرات استان بوشهر به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرک بوشهر به واردات کالا در ۵ ماه نخست امسال پرداخت و تصریح کرد: ۲۶۲ هزار تن کالا به ارزش ۷۷۷ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات این استان در ۵ ماه نخست امسال وارد کشور و ترخیص شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده