تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۲۷۴۵۶۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

افول در بازار مسکن چین

‌می‌متالز - کاهش سرمایه‌گذاری در بخش ساخت‌وساز در چین باعث شد تا مجدد بازار آهن و فولاد در دنیا قرمزپوش شده و سنگ‌آهن در روز پایانی هفته تا ۹۸ دلار به ازای هر تن عقب بنشیند. این افت قیمتی در حالی در این بازار رقم خورد که سپتامبر و اکتبر زمان سنتی رونق بازار آهن و فولاد بوده و امید فعالان زنجیره آهن و فولاد در چین به رونق بازار در این ۲ ماه بود.

به گزارش می‌متالز، سنگ‌ آهن دریایی آسیا معیار پلتس مجدد به کانال ۹۰ دلاری سقوط کرد؛ در این شرایط زغال‌سنگ کک‌شو بدون تغییر نرخ معامله شد. در حالی که بازار سنگ‌آهن و زغال با سیگنال تضعیف فولادسازی روبرو است، صعود بهای زغال‌سنگ حرارتی مانع عقبگرد بهای زغال‌سنگ متالورژیک می‌شود.

سنگ‌آهن کانال ۱۰۰ دلاری را از دست داد

پلتس در گزارش روزانه خود از بازار آهن و فولاد بهای هر تن سنگ‌آهن عیار ۶۲ درصد تحویل بنادر شمالی چین را در روز پایانی هفته برابر ۹۸ دلار و ۴۵ سنت ارزیابی کرد که این رقم نسبت به نرخ فروش آن در روز قبل کاهشی ۲.۶ درصدی داشت. انتشار داده‌های منفی از وضعیت بخش ساخت‌وساز در چین عامل اصلی این عقبگرد قیمتی بود. مطابق داده‌های منتشر شده از سوی دولت چین در روز جمعه شانزدهم ماه اوت میزان سرمایه‌گذاری در بخش پروژه‌های مسکن در این کشور کاهش یافته است. این خبر باعث شد تا روند افزایشی به وجود آمده در بازار آهن و فولاد چین متاثر از قرارگیری در ماه سپتامبر که زمان سنتی رونق در بازار آهن و فولاد این کشور است خنثی شده و مجدد بازار به مسیر افزایشی بازگردد.

در عین حال بالا بودن موجودی سنگ‌ آهن در بنادر چین مانعی در مقابل صعود نرخ این محصول است. یک تاجر چینی گفت: تجارت مجدد محموله‌های دریایی قبل از تعطیلات ملی چین تقریبا در این هفته انجام شده و بنابراین رشد تقاضا قبل از تعطیلات اکتبر در بازار اثرگذار شده است.

زغال‌سنگ بدون تغییر نرخ معامله شد

پلتس بهای زغال‌سنگ کک‌شو فوب استرالیا را در روز جمعه شانزدهم سپتامبر بدون تغییر نرخ برابر ۲۵۰ دلار و ۵۰ سنت و نرخ این محصول سی‌اف‌آر چین را ۲۹۵ دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد. در شرایط کنونی بازار زغال‌سنگ کک‌شو با ۲ سیگنال متناقض از بازار فولاد و بازار زغال‌سنگ حراراتی مواجه است. در حالی که صعود قیمت زغال‌سنگ حرارتی زمینه حمایت قیمتی از نرخ این محصول را فراهم می‌کند، تضعیف فولادسازی مانع از رشد قیمت این محصول شده و بنابراین بهای این محصول در هفته‌های اخیر نوسان قیمت بسیار محدودی داشته است.

منبع: پول نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده