تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۳۵
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۷۴۶۰۳
سرویس خبر : انرژی

آزادسازی ۱۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا

‌می‌متالز - وزارت انرژی آمریکا تصمیم دارد قبل‌از اجرایی شدن ممنوعیت واردات نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا در ماه دسامبر، ۱۰ میلیون بشکه نفت خام کم سولفور از ذخایر استراتژیک خود برداشت کند.

به گزارش می‌متالز، وزارت انرژی آمریکا قبل‌از اجرایی شدن ممنوعیت واردات نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا در ماه دسامبر تصمیم به آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک خود گرفته‌است.

وزارت انرژی آمریکا پیشنهاد برداشت ۱۰ میلیون بشکه نفت خام کم سولفور برای عرضه در ماه نوامبر را از ذخایر استراتژیک تگزاس و لوئیزیانا داده‌است.

این خبر باعث کاهش نسبی قیمت نفت آمریکا در روز دوشنبه شد.

این پیشنهاد دولت آمریکا در شرایطی ارائه شده که شاخص جهانی نفت به سطح قبل‌از حمله روسیه به اوکراین بازگشته و سرمایه‌گذاران نگران رکود اقتصاد دنیا هستند. پایین آمدن قیمت نفت قیمت بنزین در پمپ‌بنزین‌های آمریکا را پایین آورده‌است که خبری خوش برای دولت بایدن در آستانه انتخابات میان‌دوره در نوامبر است.

زمان‌بندی این تصمیم هم قابل‌توجه است. سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) از احتمال محدود کردن تولید خبر داده‌است. اوپک و متحدانش توافق کردند تولید نفت خود را ۱۰۰ هزار بشکه در روز در ماه آینده پائین بیاورند.

وزارت انرژی آمریکا در مورد آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفتی طی ۶ ماه تصمیم گرفته بود که از ماه مه آغاز شد. فروش نفت از این ذخایر تا به امروز به ۱۵۵ میلیون بشکه رسیده‌است.

پالایشگاه‌های والرو انرژی و ماراتن اویل بزرگ‌ترین خریداران نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا بوده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده