تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۸
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۲۷۴۶۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

کند شدن روند تولید آهن با رکود در ساخت و ساز

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه آهن سازان تهران گفت: تولید آهن بستگی به میزان ساخت و ساز دارد و با کاهش ساخت و ساز، تولید این محصول هم کم می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حبیب‌اله بشارتی فعالیت در بازار آهن را به دلیل رکود گسترده در بخش ساختمان کّند دانست و افزود: عمده فعالیت کارگاه‌های آهن وابسته به ساخت و ساز ساختمان است بنابراین هر زمان ساخت و ساز کم می‌شود تولید آهن نیز کاهش می‌یابد.

به گفته وی، مواد اولیه تولید آهن از ابتدای امسال ۵ درصد گران شده است؛ مشکلی که اکنون در این صنف وجود دارد رابطه مستقیم تولید این مواد با ساخت و ساز است به طوری که هر زمان ساخت و ساز راکد می‌شود، تولید این کالا هم کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه آهن سازان تهران با بیان اینکه اثرگذارترین عامل در فعالیت آهنسازان به رونق ساخت و ساز برمی گردد گفت: در این صنف یکی از مشاغلی که خسارت دید، صنف آهنسازان بود که مهمترین تولیداتشان در تولید کانال‌های کولر بود؛ اکنون برخی سازندگان برای ارزان تمام شدن قیمت مسکن، از ورق‌های آلومینیوم ضعیف و بی کیفیت استفاده می‌کنند که همین موضوع به یک معضل تبدیل شده است.

بشارتی اضافه کرد: کانال کولر باید از ورق حداقل ۵ درصد با ابعاد ۴۰ در ۳۰ یا ۵۰ در ۳۰ سانتی متر ساخته شود، اما در عمل سازندگان بدون مجوز از ورق‌های با ابعاد ۲۰ در ۳۰ سانتی متر استفاده می‌کنند که این میزان برای ساخت خانه مناسب نیست. با رایزنی‌ها و تلاش‌هایی که در چند سال اخیر انجام داده ایم توانستیم سازمان مهندسی را متقاعد کنیم برای هر نوع ساخت و سازی، حتما صاحبان طرح‌ها از افراد دارای پروانه کسب استفاده کنند.

­ رئیس اتحادیه آهن سازان تهران با بیان اینکه تولیدکنندگان در سال‌های اخیر در تلاش برای داخلی سازی صد در صدی در این محصول بوده اند، گفت: در گذشته حدود ۲۰ درصد مواد اولیه ساخت کولر وارد می‌شد، اما اکنون همه تولیدکنندگان اقدام به داخلی سازی آن کرده اند و حالا انواع کولر آبی، دریچه کولر، لوله کشی‌ها در داخل ساخته می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده