تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۴۳
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۷۴۷۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بزرگترین افت بیتکوین در سه ماه اخیر

‌می‌متالز - بازار ارز‌های دیجیتال که طی یک هفته اخیر مرتبا وضعیتی نزولی داشته باعث شد تا امروز قیمت بیتکوین در پایین‌ترین سطح قیمتی در سه ماهه اخیر قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، بازار ارز‌های دیجیتال که طی یک هفته اخیر مرتبا وضعیتی نزولی داشته باعث شد تا امروز قیمت بیتکوین در پایین‌ترین سطح قیمتی در سه ماهه اخیر قرار گیرد.

امروز دوشنبه قیمت بیتکوین به ۱۸هزار و ۶۴۴ دلار رسید که پایین‌ترین سطح قیمتی در سه ماه گذشته و بعد از سقوط استارتاپ سلسیوس بود. اتر هم با ۶.۶ درصد افت به ۱۳۰۰ دلار رسید. کوین‌هایی مانند پروتون (XRP) و پولکادات با زیان‌های بیشتری هم روبه رو شدند.

هر چند در زمان نوشتن این خبر (ساعت ۱۹:۴۵) قیمت بیتکوین تا ۱۹ هزار و ۲۹۹ بالا رفته با این حال، اما پیش بینی می‌شود افزایش مجدد نرخ بهره در روز چهارشنبه این هفته به فضای متزلزل بازار دامن بزند.

تنها در ۲۴ ساعت گذشته از ارزش بازار ارز‌های دیجیتالی ۷۰ میلیارد دلار کاسته شد و ارزش این بازار به ۹۴۱ میلیارد دلار رسید. در سال ۲۰۲۱ ارزش این بازار ۳ تریلیون دلار بود.

سقوط پیاپی بیتکوین طی امسال باعث شده که با ارزش‌ترین ارز دیجیتالی جهان ۶۰ درصد ارزش خود را از دست بدهد. در صورتی که قیمت بیتکوین به کمتر از ۱۷ هزارو ۵۹۹ دلار برسد این کمترین سطح قیمتی از دسامبر ۲۰۲۰ خواهد بود.

منبع: فردای اقتصاد

عناوین برگزیده