تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۶
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۷۴۷۳۷
سرویس خبر : انرژی

افزایش واردات نفت چین از روسیه و عربستان

‌می‌متالز - چین واردات نفت خام از روسیه و عربستان را به ترتیب ۲۸ درصد و ۵ درصد بالا برده و به روزانه ۱.۹۶ میلیون و حدود ۲ میلیون بشکه در روز رسانده است.

به گزارش می‌متالز، چین واردات نفت خام از روسیه و عربستان را در ماه گذشته میلادی افزایش داد و در حال حاضر عربستان بازهم بزرگ‌ترین عرضه‌کننده نفت به این کشور است.

اطلاعات گمرک چین نشان می‌دهد صادرات نفت روسیه به این کشور ۲۸ درصد در ماه اوت نسبت‌به سال قبل افزایش داشته و به روزانه ۱.۹۶ میلیون بشکه رسیده‌است. واردات نفت چین از عربستان هم ۵ درصد بالا رفته و به حدود ۲ میلیون بشکه در روز رسیده‌است.

پایین بودن قیمت نفت روسیه به‌خاطر تحریم‌های اروپا باعث شد این کشور بتواند جایگاه عربستان را به‌عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده نفت خام به چین بگیرد.

از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا، واردات نفت چین از روسیه ۷.۳ درصد نسبت‌به سال قبل افزایش‌یافته و واردات این کشور از عربستان ۰.۳ درصد پایین آمده‌است.

چین در ماه گذشته میلادی ۴۷ درصد نفت کمتری از برزیل وارد کرده و واردات نفت این کشور از آنگولا هم ۳۴ درصد کاهش‌یافته است.

کل واردات نفت چین در ماه اوت ۹.۴ درصد نسبت‌به سال گذشته کاهش داشت و به ۹.۵ میلیون بشکه در روز رسید. کاهش تقاضا از سوی پالایشگاه‌ها در بحبوحه تعطیلی فعالیت‌های پالایشگاهی و پایین آمدن حاشیه سوددهی آن‌ها دلیل کاهش واردات نفت چین بوده‌است.

محدودیت‌های کرونایی در چین متوسط واردات نفت این کشور در هشت ماه ابتدایی سال را ۴.۲ درصد پایین آورده‌است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده