تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۴
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۷۴۸۶۲
سرویس خبر : صنایع کوچک
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نشست سراسری مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیر دولتی اعلام کرد:

بهره برداری از ۶۵ شهرک و ناحیه صنعتی غیردولتی در سراسر کشور

‌می‌متالز - معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: ۶۵ شهرک و ناحیه صنعتی غیردولتی در کشور به بهره برداری رسیده است که این شهرک‌ها و نواحی صنعتی، زمینه اشتغال ۱۶۸ هزار نفر را فراهم آورده است.

به گزارش می‌متالز، فتحعلی محمدزاده روز چهارشنبه در نشست سراسری مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی کشور که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور به میزبانی شهرک صنعتی غیردولتی بهارستان استان البرز برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: ۱۱۰ پروانه تاسیس برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی در کشور وجود دارد که از میان آن‌ها ۶۵ شهرک و ناحیه صنعتی غیردولتی به بهره برداری رسیده است.

وی، همچنین اظهار کرد: ۲۲ هزار و ۲۱۰ هکتار اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی است که فاز عملیاتی آن شامل ۱۰ هزار و ۹۵۱ هکتار و زمین صنعتی آن نیز شامل ۷ هزار و ۸۰۰ هکتار می‌شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در خصوص قرارداد‌های منعقد شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیر دولتی نیز، بیان کرد: تاکنون ۹ هزار و ۹۱۲ فقره قرارداد در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی منعقد شده است که ۴ هزار و ۳۷۱ هکتار زمین صنعتی در راستای این قرارداد‌ها واگذار گردیده است.

محمد زاده، ادامه داد: همچنین ۷۰۴۸ واحد تولیدی با اشتغال بیش از ۱۶۸ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیر دولتی سراسر کشور مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی، در خصوص زیرساخت‌های تامین شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیر دولتی نیز تصریح کرد: ۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی غیردولتی دارای تصفیه خانه فاضلاب هستند، ۵۷ ایستگاه آتش نشانی با ۲۹ ماشین آتش نشانی نیز در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی وجود دارد.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص تامین آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی گفت: تاکنون یک هزار و ۶۳۰ لیتر آب بر ثانیه برای این شهرک‌ها و نواحی صنعتی تامین شده است، اما ۲ هزار و ۲۷۹ لیتر آب بر ثانیه مورد نیاز است.

محمد زاده در خصوص تامین برق نیز اضافه کرد: تاکنون یک هزار و ۵۷۸ مگاوات برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی تأمین شده است که یک هزار و ۷۰۴ مگاوات برق مورد نیاز می‌باشد.

نشست سراسری مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی به میزبانی شهرک صنعتی غیردولتی بهارستان استان البرز روز چهارشنبه برگزار شد.

در این نشست در خصوص آخرین وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیر دولتی، بررسی کلیات و مسائل حاکم بر آن‌ها بحث و تبادل نظر شد و راهکار‌های رفع برخی موانع ارائه گردید.

همچنین برخی از مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی به بیان مهم‌ترین چالش‌ها، تجربیات، نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی پرداختند.

گفتنی است که دستورالعمل صدور، تمدید و ابطال پروانه تاسیس و بهره برداری از شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی، شیوه نامه نحوه نظارت بر آنها، ضوابط و مقررات ساخت و ساز در واحد‌های صنعتی و نحوه واگذاری زمین و انعقاد قرارداد در هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مصوب شده است.

"علی رسولیان" معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، "مجتهدزاده مدیرکل حراست سازمان، "بلالی" مدیرحوزه مدیرعامل سازمان، "سیف اله اسدالهی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، "رامین ربیعی" مدیرکل صمت استان البرز، "حمیدرضا عقاب نشین" مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز در کنار برخی از مدیران حوزه فنی وحقوقی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مدیران شهرک‌ها ونواحی صنعتی غیردولتی در این نشست حضور داشتند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۳۸ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۸۴ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۹۹ هزار و ۱۴۳ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۹ هزار و ۵۲۹ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۷ هزار و ۷۵ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده