تاریخ: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۲
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۸۰۸۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

صادرات ۱۰۹ هزار تن سیمان از گمرک دوغارون به افغانستان

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک دوغارون تایباد گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهر، بیش از ۱۰۹ هزار و ۷۴۶ تن سیمان از این گمرک در شرق خراسان رضوی به کشور افغانستان صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، حسن رحیمی زاده افزود: این میزان سیمان صادر شده در قالب چهار هزار و ۳۹۰ دستگاه کامیون ترانزیتی ایرانی و افغانستانی بوده است.

وی ادامه داد: افزون بر ۹۰ درصد از سیمان صادر شده به افغانستان به مقصد شهر هرات دومین بازار اقتصادی این کشور بوده است.

مدیرکل گمرک دوغارون تایباد گفت: سیمان از مهم‌ترین مصالح ساختمانی است که از کارخانجات سیمان سراسر کشور به مقصد گمرک دوغارون و کشور افغانستان بارگیری می‌شود و نقش زیادی در ساخت پروژه‌های عمرانی این کشور دارد.

رحیمی زاده به صادرات انواع کالا در سه ماه اخیر از مرز زمینی دوغارون به سمت این کشور اشاره کرد و افزود: در سه ماه اخیر بیش از ۷۸ هزار تن کالا با ارزشی بالغ بر ۲۶ میلیون دلار از طریق مرز دوغارون به افغانستان صادر شده که نسبت به پارسال ۱۷ درصد افزایش داشته است.

مرز دوغارون به عنوان یک کانون اقتصادی همجوار با کشور افغانستان با قدمتی ۱۰۰ ساله، در زمره پنج گمرک برتر کشور، فعال‌ترین گمرک خراسان رضوی پس از گمرک مشهد و تنها گمرک مستقل در این استان محسوب می‌شود که تمام ترانزیت کالا به افغانستان از طریق آن صورت می‌گیرد.

منبع: سیمان خبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده