تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۹
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۸۱۰۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فاطمی‌امین:

رشد نرخ تولید بخش صنعت به ۷.۷ درصد رسیده است/ تورم تولیدکننده کاهش داشت

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد ۶.۵ درصدی نرخ تولید بخش صنعت در شهریور ۱۴۰۱ نسبت به شهریور سال گذشته خبر داد گفت: این نرخ در مهرماه به ۷.۷ درصد رسیده است.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت درحاشیه جلسه هیات دولت گفت: بخش صنعت، معدن و تجارت همچنان با افزایش تولید همراه است. نرخ رشد تولید شرکت‌های صنعتی و معدنی که در بورس هستند و ۵۰ درصد تولید را انجام می‌دهند، در شهریور ۶.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد تولید داشته‌اند و در مهرماه به ۷.۷ درصد رسیده است.

وی افزود: تورم تولیدکننده هم در حال کاهش است یعنی قیمت مواد اولیه واحد‌های تولیدی کاهش یافته و مثلاً در بهار تورم تولیدکننده در بخش معدن ۲۷ درصد بوده که در تابستان به ۱۳ درصد رسیده و تورم تولیدکننده در بخش صنعت هم از ۴۶ درصد به ارقام پایین‌تر و نزدیک ۲۷ درصد کاهش یافته است.

فاطمی‌امین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه قرار است درگاه‌های پرداخت کسانی که enamad را کسب نمی‌کنند بسته شود، نظر وزارت صمت در این زمینه، اظهار کرد: ما طبق مقررات موظفیم که این نماد را داشته باشیم؛ چرا که استاندارد عملکرد است، نه مجوز کسب و کار و ابزاری برای کنترل پولشویی، تخلف و تقلب است. پس الزام داشتن enamad از سوی بانک مرکزی است که کاملاً درست است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده