تاریخ: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۲۸۱۰۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده زرند و کوهبنان در دیدار با وزیر کار مطرح کرد

چرا قوانین کار در معادن زغال سنگ اجرا نمی‌شود؟

‌می‌متالز - نماینده مردم زرند و کوهبنان در جلسه‌ای با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواستار اجرای طرح ضریب ۲ کارگران، یکسان سازی حقوق و دستمزد و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کارگران شد.

به گزارش می‌متالز، عفت شریعتی در جلسه‌ای که در دفتر وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، خاطر نشان کرد: مشکل معادن ما سن بالای معدنکاران و عدم اعمال قانون حق سختی کار کارگران دانست و جایگزینی و استفاده از نیرو‌های جوان در افزایش تولیدات معدنی تنها راه حل این مشکل دانست.

شریعتی ادامه داد: با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی فولاد زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی در شهرستان‌ها به دلیل بدهی شرکت زغال سنگ نباید حساب‌های شرکت را مسدود کند و پرداخت دستمزد کارگران که در اعماق زمین شبانه روزی تلاش می‌کنند با مشکل مواجه شود.

دراین جلسه وزیرتعاون کارورفاه اجتماعی دستور داد از مسدود شدن حساب شرکت زغال سنگ جلوگیری شود و در پایان جلسه نماینده مردم زرند و کوهبنان از وزیر دعوت کرد تا با سفر به کرمان و دو شهرستان زرند و کوهبنان نسبت به رفع مشکلات کارگران اقدامات لازم را انجام نماید و درجریان مشکلات کارگران عزیز منطقه از نزدیک قرار گیرد.

منبع: صدای زرند

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده