تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۷
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۲۸۱۱۷۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

تخصیص۱۴٠٠ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های محیط زیستی فولاد خوزستان

‌می‌متالز - فولاد خوزستان به عنوان یک شرکت پیشرو از ابتدا توجه ویژه‌ای به مسوولیت‌های اجتماعی خود داشته و همواره در تمام فرآیند‌های خود سعی کرده است در قبال جامعه مسوولانه عمل کند و پیشران حرکتی فولاد خوزستان همواره بر روی دو ریل افزایش کمی و کیفی تولید و توجه به مباحث زیست‌محیطی قادر به حرکت پایدار خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در خصوص حضور در بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست عنوان کرد: سیاست راهبردی شرکت فولاد خوزستان، همواره حفظ و بهبود محیط زیست بوده و هست و همه‌ساله در تدوین اهداف سالانه و استراتژی‌های بلند مدت این شرکت، حفظ محیط‌زیست و توجه به مسوولیت‌های اجتماعی آن به عنوان یک اصل مدنظر قرار داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با تاکید بر این‌که تمامی دستورالعمل‌ها و برنامـــــه‌های زیست محیطی شرکــــــت همانند برنامه‌های تولید تا پایان هر سال لازم‌الاجرا هستند، گفت: یکی از استراتژی‌های اصلی شرکت فولاد خوزستان دستیابی به بهبود مستمر در عملکرد زیست محیطی و کاهش انتشار آلاینده‌ها است و برای تحقق این مهم، علاوه بر تدوین و اجرای پروژه‌های زیست محیطی که تمرکز آن‌ها بر کنترل و کاهش انتشار غبار به عنوان مهمترین جنبه زیست محیطی ناشی از فعالیت‌های شرکت می‌باشد.

در سال گذشته پنج پروژه زیست محیطی با هزینه بالغ بر ۹۵۱ میلیارد ریال تکمیل شده و وارد فاز بهره‌برداری شده اند. محوطه‌سازی اسکرین هفت، اجرای شبکه پاکسازی واحد‌های گندله‌سازی شماره یک و دو، نصب غبارگیر ۰۴-۲۰ در واحد مواد‌رسانی، تامین دو دستگاه ماشین زنبیل‌کش در بخش فولادسازی و نصب سیستم مه‌پاش در خروجی مخزن روزانه و تاور‌های یک و دو واحد احیای شماره دو، پنج پروژه‌ای بودند که با هدف کاهش انتشار غبار و حفظ محیط زیست به اجرا درآمدند.

مهندس ابراهیمی با تاکید بر این‌که فولاد خوزستان به عنوان یک شرکت پیشرو از ابتدا توجه ویژه‌ای به مسوولیت‌های اجتماعی خود داشته و همواره در تمام فرآیند‌های خود سعی کرده است در قبال جامعه مسوولانه عمل کند گفت: کارنامه فولاد خوزستان در بهبود محیط زیست درخشان است و با تولید از ۱.۵۵ میلیون تن به ۳.۸ میلیون تن توانست با اصلاح فرآیند‌های تولید هم پایه با افزایش تولید آلودگی‌های محیط زیستی به خصوص گرد و غبار کاهش پیدا کند و از طرفی در راستای اجرای مسوولیت‌های اجتماعی حدود ۵۳۰ هکتار فضای سبز در داخل و بیرون شرکت که بیش از ۵ برابر الزمات قانونی می‌باشد گسترانیده است.

وی در همین خصوص افزود: همزمان با بهره برداری از تجهیزات کنترل آلودگی موجود در سطح شرکت شامل غبارگیرها، تصفیه خانه‌های فاضلاب بهداشتی و پساب صنعتی، شبکه‌های پاکسازی سایت‌ها و سایر سیستم‌های کنترلی، از سال ۱۴۰۰ تحول چشمگیری در اجرای طرح جامع زیست محیطی فولاد خوزستان ایجاد گردید. به طوری که علاوه بر پروژ‌های اتمام یافته، در حال حاضر ۲۴ پروژه زیست محیطی دیگر با هزینه بالغ بر ۱۲۳۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا می‌باشند که انتظار می‌رود از این تعداد ۱۲ پروژه تا پایان سال جاری تکمیل گردند.

ابراهیمی با اشاره به خدمات دیگر شرکت فولاد خوزستان در مسیر حفظ منابع آبی و عمل به مسوولیت‌های اجتماعی در قالب‌های نوین عنوان کرد: در راستای قطع وابستگی به آب خام و صیانت از رودخانه ها، این شرکت با وجود برخورداری از مجوزات لازم برای برداشت آب مورد نیاز و اسکله و تصفیه خانه‌های اختصاصی، پروژه سیستم تصفیه خانه شهرستان شادگان با بودجه ۳۰۰ میلیارد تومان را آغاز نموده است که هدف این پروژه استفاده شرکت فولاد شادگان از آب تصفیه شده فاضلاب شهری به جای آب خام است؛ از سوی دیگر پروژه بازچرخانی پساب صنعتی شرکت فولاد خوزستان نیز ضمن قطع ورود پساب صنعتی به رودخانه کارون، برداشت آب خام از این رودخانه را نیز به حداقل رسانده و امکان بهره برداری صنایع کشاورزی و … را از رودخانه کارون بیشتر می‌نماید.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: برای ما همه روز‌ها روز محیط زیست است، ما هر فضایی در زمین‌های اطراف شرکت به فولاد خوزستان سپرده شود، را به فضای سبز تبدیل می‌کنیم و بدون شک لوکوموتیو و پیشران حرکتی فولاد خوزستان همواره بر روی دو ریل افزایش کمی و کیفی تولید و توجه به مباحث زیست‌محیطی قادر به حرکت پایدار خواهد بود.

بر اساس این گزارش بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با شعار «محیط زیستِ مردم‌پایه، هوشمند و فناورانه» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی از ۲۹ آبان لغایت ۲ آذر ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

منبع: چیلان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده