تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۸۱۱۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بلاتکلیفی صدور مجوز برای واحد‌های صنفی فعال در مراکز تفریحی

‌می‌متالز - دبیر هیات‌رئیسه اتاق اصناف ایران معتقد است که یک‌بام و دوهوای صدور مجوز برای واحد‌های صنفی فعال در مراکز تفریحی باید رفع شود.

به گزارش می‌متالز، طبق اعلام اتاق اصناف ایران، حسین طاهرمحمدی اظهار کرد: مجموعه بزرگ اصناف، یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال، سازمان‌یافته‌ترین تشکل‌های کشور را تشکیل می‌دهد که با ساختار مویرگی خود در سطح کشور، امکان رصد و ارزیابی بازار و نحوه فعالیت فعالان بازار را فراهم می‌سازد. قانون نظام صنفی کشور نیز به‌عنوان یکی از قوانین مادر در حوزه ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی و تجاری شناخته می‌شود و بر اساس ماده «۲» این قانون، تنها فعالیت‌هایی از شمول آن مستثنی خواهند بود که دارای قانون خاصی با همه ارکان و توابع آن باشند؛ یعنی تمامی مقررات مربوط به صدور مجوز و نحوه تنظیم و تنسیق امور و نظارت و نحوه برخورد با واحد‌های متخلف، در متن قانون صراحتا ذکر شده باشد.

دبیر هیات‌رئیسه اتاق اصناف ایران تصریح کرد: با وجود اینکه حفظ یکپارچگی تنظیم گری اقتصادی و وحدت رویه ساماندهی و نظارت بر فعالیت واحد‌های اقتصادی و تجاری اقتضا می‌کند که تنظیم گری فعالیت‌ها توسط ساختار یکسانی انجام شود، اما گاهی اوقات، قانون‌گذار حسب شرایط و ویژگی خاص برخی فعالیت‌ها، آن‌ها را از شمول این قانون مستثنی کرده؛ مانند ساختار و نظامی که برای ساماندهی فعالیت پزشکان و وکلا در نظر گرفته شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده