تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۱
بازدید: ۵۵۳
کد خبر: ۲۸۱۲۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

تداوم سبزپوشی شاخص‌ها

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۶۸۶ واحد (۰.۴۲درصد) افزایش به رقم ۴۰۴ هزار و ۵۴۱ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۴ هزار و ۴۴۱ واحد (۰.۳۲ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۰۹ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات امروز دوشنبه، ۳۰ آبان ماه، بیش از ۹ میلیارد و ۷۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۲ هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۸۳ هزار و ۸۲۰ معامله به ارزش ۹ هزار و ۹۴۲ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فراورده‌های نفتی با ۱۷ هزار و ۲۵۵ معامله به ارزش یک هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال، گروه چند رشته‌ای صنابع با ۹ هزار و ۹۸۰ معامله به ارزش یک هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۱۵ هزار و ۲۳ معامله به ارزش یک هزار و ۲۴۲ میلیارد ریال و گروه فلزات اساسی با ۱۶ هزار و ۹۸۸ معامله به ارزش یک هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت ایران خودرو با ۸۲۳ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۷۱۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۴۸۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با ۴۷۱ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با ۲۵۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت تامین سرمایه نوین با ۱۱۲ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۸۱ واحد، شرکت بورس کالای ایران با ۴۷ واحد، شرکت پتروشیمی شیراز با ۳۵ واحد و بانک پارسیان با ۲۹ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۳۰ آبان ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۴۱.۹۸ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۵۱۰ واحد رسید.

همچنین بیش از ۶ میلیارد و ۴۲۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۴ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۸ واحد، شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با ۶ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۲ واحد و شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۱.۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت با ۳۴ واحد، شرکت پتروشیمی مارون با ۲.۲ واحد، شرکت پویا زرکان آق دره با ۱.۴ واحد، شرکت فرابورس ایران ۱.۲ واحد و شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس با یک واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده