تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۴
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۲۸۱۲۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اوراق بیمه سهام یک ریالی برای سهامداران؛ گزینه‌ای بسیار جذاب

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: بیمه سهام یک نوع اختیار فروش است که اگر قیمت تئوریک آن حساب شود، قطعا یک ریال نیست، بلکه حداقل چند درصد ارزش پرتفوی سهامداران است.

به گزارش می‌متالز، امیر سیدی گفت: این تصمیم به جا و به موقع یک نوع اطمینان خاطر و پاداش دهی رایگان برای افرادی که در بورس هستند، می‌باشد تا با خیال راحت سهامداران را در بورس حفظ کنند و مطمئن باشند حداقل سود بانکی را دریافت می‌کنند و اگر سود بیشتری را دریافت کردند، آن سود خودشان است.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: بیمه سهام گزینه بسیار جذابی از نظر مالی است و توصیه می‌شود حتما افرادی که مشمول آن هستند، از آن استفاده کنند، چون یک نوع پاداش و بیمه رایگان است که به این افراد ارایه می‌شود.

امیرسیدی با اشاره به اینکه این بیمه را می‌توان با بیمه بنده خودرو مقایسه کرد، ابراز داشت: با خرید بیمه سهام فرض کنید بیمه بدنه رایگان خودرو دریافت می‌کنید که علاوه بر آن به قیمت بالاتر از روز قیمت خودرو شما بیمه حاضر است به صورت رایگان خسارت کامل شما را پرداخت کند، بنابراین امیدواریم همه افرادی که مشمول این بیمه می‌شوند، حتما سهام یار را خریداری کنند.

این تحلیگر مسایل اقتصادی در پایان اثر بیمه سهام را روی بازار مثبت ارزیابی کرد و گفت:، چون بسیاری از فروش‌هایی که این روز‌ها در حال انجام است توجیه ارزش گذاری ندارد و در سایه اتفاقاتی است که ابعاد گوناگونی دارد، لذا در بلندمدت نمی‌توانند هیچ کدامشان در ارزش گذاری بازار تاثیرگذاری معناداری داشته باشند.

بر اساس اعلام سازمان بورس، خرید سهام یار تا پایان هفته جاری (۲ آذرماه) تمدید شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده