تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۸۱۳۲۱
سرویس خبر : انرژی

افزایش بی سابقه قیمت انرژی در آلمان

‌می‌متالز - کاهش صادرات گاز روسیه و کاهش تولید انرژی هسته‌ای در فرانسه باعث افزایش هزینه‌های انرژی در آلمان شده است.

به گزارش می‌متالز، گزارش شده که باتوجه به اینکه تامین کنندگان برق و گاز با افزایش قیمت‌های عمده فروشی و افزایش هزینه‌های شبکه مواجه شده اند، بسیاری از خانواده‌ها در آلمان با افزایش قبوض انرژی در ماه ژانویه روبرو خواهند شد. تورستن استورک، کارشناس انرژی در گزارش خود گفت: قیمت انرژی بسیار بالاست و این مساله، قدرت خرید خانوار‌ها را کاهش می‌دهد.

این پورتال با بررسی داده‌ها درخصوص ۸۰۰ تامین کننده برق و ۷۰۰ تامین کننده گاز دریافته که ۱۳۷ اپراتور برق منطقه‌ای قرار است قیمت‌ها را به طور متوسط ​​حدود ۶۱ درصد افزایش دهند. درعین حال ۱۶۷ تامین کننده گاز آلمانی نیز در حال برنامه ریزی برای افزایش تقریبی ۵۴ درصدی قیمت‌ها هستند. این می‌تواند منجر به افزایش کلی قیمت انرژی بیش از ۵۰ درصد، در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا شود.

رویترز گفت در حالی که قبض‌های گاز خانواده‌های آلمانی نسبت به ماه ژانویه بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته، قبض‌های برق این خانواده‌ها در ماه نوامبر (از ابتدای سال تاکنون) ۵ درصد افزایش یافته است.

بر اساس برآوردها، متوسط ​​هزینه اضافی برای خانواده‌هایی که ۴۰۰۰ کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) برق در سال مصرف می‌کنند، ۷۸۴ یورو (۸۱۳ دلار) خواهد بود، در عین حال یک خانوار معمولی که ۲۰ هزار کیلووات ساعت گاز استفاده می‌کند، باید مبلغ ۱۲۴۷ یورو (۱۲۹۴ دلار) اضافه‌تر در سال پرداخت نماید.

چنین رشد قیمت چشمگیری در آلمان ناشی از کاهش عرضه گاز روسیه و کاهش تولید انرژی هسته‌ای در فرانسه است که در تلاش برای راه‌اندازی مجدد همه راکتور‌های خود قبل از زمستان است. کارشناسان گفتند که با وجود ارائه بسته اقدام‌های اضطراری دولت، احتمالاً تورم هزینه انرژی ادامه خواهد داشت.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده