تاریخ: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۹
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۸۱۳۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل گمرک بوشهر خبر داد:

استقرار سگ‌های موادیاب در مهمترین پایانه صادراتی به قطر

‌می‌متالز - ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از از استقرار دو قلاده سگ موادیاب مواد مخدر و همچنین اختصاص دو مجوز ویژه گمرکی به گمرک دیر به عنوان مهمترین پایانه صادراتی و ترانزیتی کالا از کشورمان به کشور قطر خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی سلیمانی روز چهارشنبه ۱۸ آبان از اهتمام ویژه گمرک ایران جهت مبارزه با قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و اظهارداشت: در همین راستا دو قلاده سگ موادیاب به منظور مقابله با قاچاق انواع مواد مخدر و همچنین بازرسی از محموله‌های صادراتی، وارداتی وترانزیتی در گمرک دیر مستقر شده است.

وی با تاکید براینکه تلاش گمرک در جهت تقویت امنیت محیط کسب و کار و تجارت در استان است، افزود: با توجه به اینکه که داشتن سرعت عمل در ترانزیت و صادرات کالا بسیار حایز اهمیت می‌باشد، استقرار سگ‌های موادیاب و بررسی کالا‌های مستقر در گمرک ضمن افزایش ضریب امنیت و مقابله با قاچاق مواد مخدر، تسهیل در تجارت را به همراه خواهد داشت.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر به اخذ مجوز رویه‌های گمرکی "ترانزیت خارجی مبدأ" و رویه " کارنه تیر ورودی (بین راهی) " به گمرک دیر اشاره کرد و گفت: رویه گمرکی کارنه تیر سندی است گمرکی که برای ترانزیت بین المللی کالا در کشور مبدا صادر می‌شود و به موجب آن کالا در وسیله نقلیه جاده‌ای به طور پلمپ شده از خاک کشور‌های بین راه عبور می‌کند و تا مقصد نیازی به انجام تشریفات گمرکی مربوط به ترانزیت در مرز‌های ورودی و خروجی این کشور‌ها طبق قوانین داخلی آن‌ها نخواهد داشت.

سلیمانی اضافه کرد: رویه ترانزیت خارجی مبدأ نیز رویه‌ای گمرکی است که بر اساس آن کالا به منظور خروج از قلمرو گمرکی از یک گمرک مجاز وارد و از گمرک مجاز دیگر تحت نظارتهاتی گمرکی خارج می‌شود که این امر موجب تسهیل و تسریع در فرآیند ترانزیت کالا در گمرک دیر خواهد شد.

وی تصریح کرد: از این پس فعالان اقتصادی و متقاضیان ترانزیت خارجی از گمرک دیر دیگر نیاز به مراجعه به گمرک بوشهر ندارند و می‌توانند به صورت مستقیم نسبت به ترانزیت کالای خود از طریق گمرک بندر دیر اقدام نمایند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر خاطرنشان کرد: اخذ مجوز‌های یاد شده علاوه بر ارز آوری و تسهیل در تجارت و بازرگانی موجب کاهش هزینه‌ها و توسعه اشتغال پایدار و رونق اقتصاد در این منطقه را فراهم خواهد کرد.

سلیمانی یادآور شد: بندر دیر به واسطه موقعیت مکانی در بین بنادر ایرانی حوزه خلیج فارس از کمترین فاصله با بندر الرویس کشور قطر برخوردار است که این موضوع منجر به افزایش صادارت از این گمرک به کشور قطر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده