تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۸۱۳۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت بوشهر:

چهار پروژه زیرساختی در بخش معدن استان بوشهر اجرا شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: چهار پروژه زیرساختی شامل اکتشاف‌های معدنی، تهیه نقشه‌های زمین شناسی، ایجاد راه‌های دسترسی و برق رسانی به معادن در این استان اجرا شد.

به گزارش می‌متالز، مهدی صفوی روز سه‌شنبه افزود: به تازگی یک پهنه معدنی بوکسیت در این استان پروانه اکتشاف خود را دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه پهنه‌های معدنی با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن اجرا می‌شود، اضافه کرد: این عرصه معدنی بوکسیت که ماده اولیه آلومینیوم و مورد نیاز کشور است، در منطقه دشتی قرار دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: به منظور مطالعات اکتشافی در استان بوشهر، با همکاری سازمان زمین شناسی و از محل بودجه استانی نسبت به تهیه نقشه زمین شناسی محدوه‌های معدنی این استان اقدام شد که این مطالعه از سوی پیمانکار به پایان رسیده و اکنون گزارش آن در دست بررسی‌های اولیه است.

صفوی با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌های مرتبط با معادن، گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون پنج پروژه ایجاد راه دسترسی به معادن استان بوشهر از سوی سازمــان توسعـه و نوســـازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به بهره‌برداری رسیده است.

وی عنوان کرد: راه دسترسی معادن اشکالی آباد تنگستان و تلخاب و تنگ پلنگی دشتی از سوی ایمیدرو تکمیل و تحویل شد و مطالعات اولیه ایجاد راه ۲ معدن امیر دیوان جاشک (دشتی) و دره سامان (دشتستان) نیز از سوی این سازمان انجام شده است.

صفوی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ از محل اعتبار ارسالی وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان بوشهر، ۲ پروژه راهسازی با طول ۲ کیلومتر انجام شده و فاز یک معادن دره سامان (برازجان) نیز برق رسانی شده است.

وی گفت: برق رسانی به معادن استان بوشهر در دستور کار ایمیدرو نیز قرار گرفته و در زمان حاضر ۲ پروژه در مرحله مطالعه اولیه قرار دارد و ۲ پروژه با گذراندن این مرحله به مناقصه رفته است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بوشهر

عناوین برگزیده