تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۸۱۳۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش قیمت بیت کوین به پایین‌ترین رقم طی بیش‌از یک هفته گذشته

‌می‌متالز - ارزش بیت کوین در معاملات روز گذشته با کاهش ۴ درصدی به ۱۵۷۲۵ دلار رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت بیت کوین در روز دوشنبه به پایین‌ترین رقم طی بیش‌از یک هفته گذشته رسید و ارزش سایر ارز‌های مجازی بزرگ دنیا را هم پایین آورد. فروپاشی صرافی اف‌تی‌ایکس سراسر بازار را تحت تأثیر قرار داده است.

ارزش بیت کوین در روز گذشته با یک کاهش ۴ درصدی به ۱۵۷۲۵ دلار رسید. ارزش این ارز مجازی تا ۱۵۵۸۶ دلار هم پایین آمده بود که پایین‌ترین رقم از دهم نوامبر را نشان می‌داد. ارزش اتر هم ۸ درصد کاهش یافت و به ۱۰۸۱ دلار و ۵۶ سنت رسید.

بازار ارز‌های مجازی طی دو هفته گذشته به‌خاطر مشکلات به‌وجودآمده برای صرافی اف‌تی‌ایکس تحت فشار قرار گرفته است. ۲۶۰ میلیارد دلار از ارزش بازار ارز‌های مجازی از ششم نوامبر کاسته شده‌است، یعنی از روزی که مدیرعامل شرکت بایننس اعلام کرد رمز ارز‌های اف‌تی‌تی را نقد می‌کند.

اف‌تی‌تی ارز دیجیتال متعلق به صرافی اف‌تی‌ایکس است و تصمیم مدیرعامل بایننس برای فروش آن باعث نابودی اف‌تی‌ایکس شد که از قبل اعلام ورشکستگی کرده بود. بایننس و اف‌تی‌ایکس رقیب یکدیگر بودند.

مدیرعامل جدید این صرافی در روز شنبه اعلام کرد به‌دنبال فروش یا تغییر ساختار امپراتوری جهانی خود است. این شرکت ۳ میلیارد دلار بدهی دارد.

بازار‌های ارز مجازی منتظر نحوه پایان داستان اف‌تی‌ایکس هستند. شاید مشکلات این شرکت به سایر بخش‌های صنعت ارز مجازی هم راه یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده