تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۲۸۱۴۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عرضه ۴۹ درصد از سهام شرکت پتروشیمی شازند

‌می‌متالز - مدیرعامل و نائب رئیس هیأت مدیره از عرضه ۴۹ درصد از سهام شرکت پتروشیمی شازند در بورس اوراق بهادار تهران خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مجتبی عزیزیان در رابطه با عرضه سهام شرکت پتروشیمی شازند گفت: شرکت در حال طی مراحل اداری مربوط به عرضه ۴۹ درصد از سهام این شرکت از طریق بورس اوراق بهادار تهران و به روش مزایده است.

وی افزود: برای عرضه سهام پتروشیمی شازند تاکنون مکاتبات مربوطه با ارکان داخلی و شرکت کارگزاری بانک ملی ایران به عنوان کارگزار عامل عرضه جهت اخذ مصوبه عرضه و انتشار آگهی عرضه توسط بورس اوراق بهادار تهران صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: لازم به ذکر است وقوع قطعی این عرضه منوط به طی فرایند‌های مربوطه و اخذ مصوبات لازم بوده و به محض نهایی شدن آگهی عرضه اطلاعات طبق دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات ناشران بورسی، صورت خواهد پذیرفت.

گفتنی است شرکت پتروشیمی شازند یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات پلیمری و مواد شیمیایی و همچنین از مهم‌ترین طرح‌های زیربنایی کشور ایران است که در سال ۱۳۶۳ به تصویب رسید و فاز نخست آن در سال ۱۳۷۲ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. پتروشیمی اراک به‌عنوان دارندۀ متنوع‌ترین سبد محصولات پتروشیمی در میان مجتمع‌های پتروشیمی ایران شناخته می‌شود.

شرکت در زمینه تولید کاتالیست فرایند‌های تولید پلی اتیلین و پلی‌پروپیلن نیز فعال است. به‌علاوه این شرکت تنها پتروشیمی در ایران است که سوخت کشتیرانی تولید می‌کند. واحد الفین این شرکت سالانه ۴۰هزار تن (معادل تقریباً ۵۰ میلیون لیتر) سوخت کشتی را تحویل شرکت‌های کشتیرانی ایران می‌دهد

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده