تاریخ: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۶
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۸۱۵۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
۳۲ همت از سبد سرمایه گذاری خارج از بورس "شستا" بیرون رفت؛

خروج "شستا" از بازار غیربورسی

‌می‌متالز - بهای تمام‌شده "شستا" در پرتفوی بورسی برابر با ۱۴۸ هزار و ۸۴۳ میلیارد تومان شناسایی شد که در مقایسه با ماه گذشته تغییری را به همراه نداشت.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آبان ماه سال ۱۴۰۱ (سال مالی منتهی به خردادماه ۱۴۰۲) مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در بازار سرمایه را برابر با ۱۴۸ هزار و ۸۴۴ میلیارد تومان در سامانه کدال به ثبت رساند.

نکته قابل‌توجه گزارش فعالیت ماهانه آبان ماه "شستا" مربوط به بخش سرمایه‌گذاری‌های خارج از بازار سرمایه است که در این دوره تمام مبلغ بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری خود از این حوزه را خارج کرده است.

مبلغی که شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در آبان ماه از سبد سرمایه‌گذاری‌های خارج از بورس بیرون آورد برابر با مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان بود، با توجه به این خروج پول از شرکت‌های خارج از بورس مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "شستا" که در ماه گذشته برابر با مبلغ ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بود، اکنون ۱۸ درصد کاهش یافت و به مبلغ کنونی رسید.

بهای تمام‌شده "شستا" در پرتفوی بورسی همان‌طور که گفته شد برابر با ۱۴۸ هزار و ۸۴۳ میلیارد تومان شناسایی شد که در مقایسه با ماه گذشته تغییری را به همراه نداشت، این مقدار سرمایه‌گذاری از سوی "شستا" در ۲ ماه گذشته بدون تغییر باقی‌مانده است، ارزش بازار پرتفوی بورسی این شرکت در پایان آبان ماه به مبلغ ۱۳۸ هزار میلیارد تومان رسید.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "شستا" در آبان ماه مربوط به بخش «محصولات شیمیایی» با ۸۲ هزار و ۳۱۲ میلیارد تومان در پرتفوی شرکت‌های بورسی بود و بخش بعدی نیز متعلق به «سرمایه‌گذاری‌ها» ۳۳ هزار میلیارد تومان بود.

خروج
بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "شستا" در آبان ماه مربوط به بخش «محصولات شیمیایی» با مبلغی نزدیک به ۸۰ هزار میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بخش «سرمایه‌گذاری‌ها» با ۲۱ هزار میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را از آن خود کرد.

عمده‌ترین تغییرات "شستا" از ابتدای دوره تاکنون در بخش سرمایه‌گذاری «محصولات شیمیایی» نیز ۱۲ هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

بیشترین ارزش بازار پرتفوی بورسی "شستا" نیز در اختیار شرکت «سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین» با مبلغی بالغ‌بر ۶۵ هزار میلیارد تومان بود و این مبلغ نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در این شرکت ۱۵ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

عمده‌ترین ارزش بازار را پس از «تاپیکو»، شرکت «سرمایه‌گذاری صبا تأمین» به خود اختصاص داد که ارزش بازار آن ۲۱ هزار میلیارد تومان بود که این شرکت نیز با ریزش ۱۲ هزار میلیارد تومانی نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری خود همراه بود.

در پایان لازم به ذکر است که شرکت سرماسه‌گذاری تأمین اجتماعی در آبان ماه میزان درآمدی از محل سود سهام محقق‌شده کسب نکرد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده