تاریخ: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۴۸
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۲۸۱۵۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بروجرد دارای ۲۸ معدن فعال است

‌می‌متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: این شهرستان دارای ۲۸ معدن فعال تالک، سیلیس، فلدسپات، شن و ماسه، لاشه و سنگ گرانیت است.

به گزارش می‌متالز، محمد اصل مرزی روز چهارشنبه افزود: صنایع معدنی این شهرستان یکی از پهنه‌های امیدبخش به حساب آمده و سرمایه گذاری اقتصادی بالقوه‌ای در این شهرستان قابل توجه است.

وی با اشاره به جلسه اخیر با صاحبان معادن بروجرد و مدیران سازمان ایمیدرو اظهار داشت: برای بهره گیری بیشتر اقتصادی از معادن و حمایت از معدن و فعالیت‌های معدنی صندوق بیمه در قالب ارائه تسهیلات اقداماتی انجام خواهد داد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده کلیه معدن داران شهرستان و استان می‌توانند برای طرح‌های توسعه‌ای و فرآوری صنایع معدنی تسهیلات دریافت نمایند.

رییس اداره صمت بروجرد اضافه کرد: بر همین اساس با توجه به مطالبات معدن داران مبنی بر خرید تجهیزات و نوسازی ماشین آلات از طریق صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی زیر نظر سازمان ایمیدرو کارشناسان این حوزه به لرستان سفر و در نهایت با تشریح مزایای بهره مندی این صنف از طرح تسهیلات در نظر گرفته شده مساعدت‌هایی صورت گرفته است.

اصل مرزی ادامه داد: هم اکنون معادن بروجرد می‌توانند به منظور رفع مشکلات و خرید تجهیزات و رونق اقتصادی تسهیلات با سود ۱۸ درصد از طریق ماشین سازی هپکو با معرفی سامانه صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی ثپت درخواست نمایند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد یادآور شد: بروجرد با ۴۰۴ واحد صنعتی فلزی، غیر فلزی و معدنی، صنعتی‌ترین شهرستان لرستان است به طوری که ۴۰ درصد صنایع استان در بروجرد متمرکز هستند.

لرستان دارای ۲۸ هزار کیلومتر مربع مساحت است که مطالعات و نمونه برداری‌های زمین شناسی جدید برای مشخص شدن پتانسیل‌های موجود در سطح استان از طریق معاونت وزارت صمت انجام و ۵۳ محدوده امید بخش با مساحت حدود هفت هزار کیلومتر مربع درسطح استان شناسایی شده که یکهزار کیلومتر مربع آن در قالب ۶ محدوده امید بخش در شهرستان بروجرد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده