تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۸۱۶۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اتفاقی که قابل پیش بینی بود

رمضان درگاهی از سرپرستی گمرک بیله سوار کنار گذاشته شد/ آیا مدیریت گمرک، مسوولیت انتصاب اشتباه قبلی را می‌پذیرد؟

‌می‌متالز - نیمه‌های اردیبهشت امسال بود که در مطلبی با عنوان «یک ارزیاب به سمت سرپرست اداره کل گمرک بیله سوار منصوب شد!» ضمن انتقاد نسبت به انتصاب رمضان درگاهی به عنوان سرپرست اداره کل گمرک بیله سوار نوشتیم: «نامبرده بدون حتی یک روز سابقه مدیریتی در گمرک به سمت سرپرست اداره کل گمرک بیله سوار منصوب شده است. حالا از واحد‌های نظارتی و وزیر محترم اقتصاد سوال این است که چطور می‌شود بدون حتی یک روز سابقه مدیریتی یک نفربه سمت سرپرست اداره کل گمرک منصوب شود.»

به گزارش می‌متالز، نیمه‌های اردیبهشت امسال بود که در مطلبی با عنوان «یک ارزیاب به سمت سرپرست اداره کل گمرک بیله سوار منصوب شد!» ضمن انتقاد نسبت به انتصاب رمضان درگاهی به عنوان سرپرست اداره کل گمرک بیله سوار نوشتیم: «نامبرده بدون حتی یک روز سابقه مدیریتی در گمرک به سمت سرپرست اداره کل گمرک بیله سوار منصوب شده است. حالا از واحد‌های نظارتی و وزیر محترم اقتصاد سوال این است که چطور می‌شود بدون حتی یک روز سابقه مدیریتی یک نفربه سمت سرپرست اداره کل گمرک منصوب شود.»

حال و تنها بعد از گذشت چند ماه، شاهدیم که سرپرست گمرک بیله سوار تغییر کرده و فرد دیگری را جایگزین رمضان درگاهی می‌کنند. نکته و سوالی که اینجا مطرح است این است واقعاً درک این نکته خیلی سخت بود که فردی با شرایط و سوابق رمضان درگاهی اساسا در سطح مدیر کلی نیست؟ یعنی آن افرادی که چنین انتصابی را سامان می‌دهند، پیش خودشان یکبار فکر نکردند که خیلی زود مجبور به پس گرفتن این حکم خواهند کرد؟

نتیجه چنین اقدامات اشتباه و خلاف قاعده این است که اولا با آبروی شغلی یک فرد بازی کرده و کلی ابهام در حوزه توانایی و مدیریتی وی ایجاد کرده‌اید. ثانیا بدیهی است در این چند ماه که کشور در جنگ عیان اقتصادی است، یکی از سنگر‌های خودی عملا کارایی نداشته و چه اینکه می‌توانسته از نظر اقتصادی، محل نفوذ دشمن هم باشد. حقیقتا چه کسی مسوول این خسارت‌هاست؟ آیا یکی از مدیران عالی رتبه گمرک، این اتفاق را به گردن می‌گیرد؟

رمضان درگاهی از سرپرستی گمرک بیله سوار کنار گذاشته شد / آیا مدیریت گمرک، مسئولیت انتصاب اشتباه قبلی را می‌پذیرد؟
آنچه به نظر می‌رسد این است که بحران تصمیم گیری در گمرک کشور همچنان پابرجاست و وقتی سطح این بحران به گزینش و انتصاب مدیران عالی رتبه این سازمان مهم می‌رسد یعنی اعلام آماده باش برای دریافت و تحمل هزینه‌های بیشتر؛ لذا امیدواریم مدیریت وزارت اقتصاد و هیأت دولت برای این نقطه بحرانی فکری کرده و نگذارد خسارت وارد شده، بیشتر از قبل شود.

منبع: بولتن نیوز

عناوین برگزیده