تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۳۹
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۸۱۶۱۷

ژاپن در بازسازی جاده‌های افغانستان همکاری می‌کند

‌می‌متالز - ژاپن در بدل بدست آوردن قرارداد استخراج معادن نورستان، جاده مواصلاتی بین کنر و نورستان را بازسازی می‌کند.

به گزارش می‌متالز، سیف الدین لتون، سخنگوی والی نورستان می‌گوید مسوولان شرکت ساختمانی و استخراج معادن شکوزان مربوط کشور ژاپن در حالی که نمایندگان وزارت معادن و پترولیم طالبان آنان را همراهی می‌کرد در سفرشان به شهر پارون مرکز ولایت نورستان و نشستی با حافظ محمد اقا حکیم، والی نورستان گفت: می‌خواهد در بدل بدست آوردن قرارداد استخراج معادن در این ولایت جاده مواصلاتی بین ولایات کنر و نورستان را به گونه اساسی بازسازی نماید.

به گفته سخنگوی والی نورستان حاجی معاذ الله، معاون شرکت ساختمانی و استخراج معادن شکوزان کشور ژاپن به والی نورستان گفت: بازسازی جاده مواصلاتی بین ولایات کنر و نورستان در تشویق سرمایه گذاران برای سفر به این ولایت نقش مهمی دارد.

به گفته لتون، والی نورستان به مسوولان این شرکت جاپانی وعده هر گونه همکاری داد و از آن‌ها خواست تا این جاده را با توجه به وضعیت جوی و جغرافیایی این ولایت بازسازی کنند.

حافظ محمد اقا حکیم، والی نورستان همچنین از شرکت‌ها و سرمایه گذاران دیگر نیز خواست که نورستان در حال حاضر فرصت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری آنان دارد و باید از این فرصت‌ها استفاده نماید.

ولایت نورستان یکی از ولایات دارای منابع سرشار طبیعی در شرق افغانستان است و در صورتی که از این منابع طبیعی به گونه درست استفاده شود در تقویت اقتصاد افغانستان نقش مهم را ایفا خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده