تاریخ: ۲۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۴۵
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۸۸۰۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش از دومین روز سفر رئیس جمهور به یزد؛

رئیسی: ابرطرح دولت سیزدهم اعتمادافزایی است

‌می‌متالز - رئیس جمهور گفت: ابر پروژه و ابرطرح ما در دولت باید اعتمادافزایی و امیدافزایی در دل مردم باشد که با سخن امکان پذیر نیست و باید با عمل همراه باشد.

به گزارش می‌متالز، رئیس جمهور به همراه برخی از اعضای هیات دولت صبح پنجشنبه در چارچوب دور دوم سفر‌های استانی وارد شهر یزد شدند.

افتتاح طرح‌های عمرانی و طرح انتقال آب به فلات مرکزی ایران و پیگیری مصوبات دور اول سفر از مهمترین برنامه‌های سفر ۲ روزه رئیس جمهور و هیات همراه به استان یزد محسوب می‌شود.

امروز جمعه دومین روز از سفر رئیس جمهور به استان یزد است.


۹:۱۸ رئیس جمهور وارد بافق شد


حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در دومین روز از سفر خود به استان یزد وارد شهرستان بافق شد.

وی در سفر به این شهرستان، یک واحد فولاد را افتتاح خواهد کرد.

سفر به شهرستان خاتم و حضور در جمع مردم این منطقه از دیگر برنامه‌های امروز رئیس جمهور در شهرستان‌های استان یزد است.


۹:۲۲ صنایع فاقد مجوز از سوی محیط زیست پلمپ خواهند شد


معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: محیط زیست به صنایعی که نیاز به مجوز دارد، اما مجوز لازم را کسب نکرده اند اجازه فعالیت نخواهد داد.

علی سلاجقه، صبح جمعه در جلسه‌ای با حضور روح الله ردایی فرماندار اشکذر، ائمه جمعه اشکذر، رستاق و زارچ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و جمعی از مسوولان اعضای هیات مدیره موسسه حامیان حیات پاک با محوریت شرکت شیشه مظروف با اشاره به اینکه مردم استان یزد از گذشته تا کنون با محیط زیست هم زیستی مسالمت آمیز داشته و دارند اظهار کرد: در کنفرانس بین المللی پکن از قنات به عنوان پیشرفته‌ترین تکنولوژی استحصال آب در عصر حاضر یاد شده و ما در استان یزد قنات زارچ را داریم که تمدن، برخورد خردمندانه مردم ایران با آب و مدیریت مردم منطقه را نشان می‌دهد.

وی افزود: در استان‌های فلات مرکزی ایران، انسان خود را با طبیعت وفق داده نه اینکه طبیعت را مجبور کند تا با شرایط انسان خود را وفق دهد.


۹:۴۲ کارخانه احیای مستقیم مجتمع فولاد بافق افتتاح شد


مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق در استان یزد توسط رئیس جمهور کلنگ زنی شد.

مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق که در زمینی به وسعت ۲۰۰ هزار مترمربع و زیربنای ۱۰۰ هزار متر مربع ساخته شده است، صبح جمعه با حضور رئیس جمهور در شهرستان بافق استان یزد کلنگ زنی شد.

برای راه اندازی این واحد تولیدی ۱۱۰ هزار یورو سرمایه گذاری ارزی و بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی شده است.

واحد مذکور با اشتغالزایی مستقیم برای ۴۵۰ نفر در زمینه تولید آهن اسفنجی فعالیت دارد و ظرفیت سالانه این واحد در بخش تولید انواع آهن اسفنجی ۸۰۰ هزار تن است.


۱۰:۱۴ یک کارخانه تولید آهن اسفنجی در بافق بهره برداری شد


حجت الاسلام رئیسی در دومین سفر خود به استان یزد از یک کارخانه آهن اسفنجی در شهرستان بافق بهره‌برداری کرد.

رئیسی: ابرطرح دولت سیزدهم اعتمادافزایی است


این واحد ظرفیت تولید ۵۵۰ هزار تن انواع کلاف‌های صنعتی و ساختمانی را داراست و برای ۱۰۰ نفر به طور مستقیم و ۵۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

برای این پروژه که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۹ آغاز شده، ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.


۱۰:۲۳، ۴ قلو‌های یزدی خانه هدیه گرفتند


در روز دور دوم سفر استانی هیات دولت به یزد، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همراه با وزیر راه و شهرسازی در منزل سه خانواده یزدی دارای چهارقلو حاضر شدند.

رئیسی: ابرطرح دولت سیزدهم اعتمادافزایی است

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یکی از مشکلاتی که سرراه خانواده‌ها برای بچه‌دار شدن، هزینه گزاف مسکن است که ما در دولت برآنیم که در قدم اول این نگرانی را از روی دوش خانواده‌های چهارقلو و در قدم‌های بعدی در بین سایر خانواده‌های پرجمعیت حذف کنیم.


۱۰:۴۶ استمهال تسهیلات کشاورزان را پیگیری می‌کنیم


وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلات متعدد کشاورزان در زمینه‌های سرمازدگی و خشکسالی گفت: استمهال تسهیلات کشاورزان را پیگیری می‌کنیم.

سیدجواد ساداتی نژاد صبح جمعه در دومین روز سفر هیات دولت به استان یزد، وزیر جهاد کشاورزی در جمع کشاورزان شهرستان مروست حاضر شد و با بیان اینکه کار کشاورزی سختی و مشکلات خاصی دارد اظهار کرد: کار کشاورزی شغلی است که خداوند رزق مردم را از طریق آن‌ها به دست مردم می‌رساند.

وی ادامه داد: در شرایطی که دنیا دچا مشکل شده است، در ایران هیچ کمبودی نداشتیم، اما کشاورزان به دلیل ذات کار کشاورزی مشکلات بسیار را تحمل کردند.

ساداتی نژاد با اشاره به یکی از بلا‌هایی که کشاورزان با آن درگیر هستند، بیان کرد: باید کمیته‌ای در منطقه مروست مستقر شود و با تعامل با استان‌های دیگر که در زمینه مشکلاتی نظیر سرمازدگی اقدامات خوبی داشته اند، بتوانیم در این زمینه مقابله کنیم و در کنار آن نیز بحث استمهال تسهیلات کشاورزان را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

استقبال مردم از رئیس جمهور در شهرستان خاتم

تعداد بازدید : 0


۱۲:۰۳ رئیسی: دشمن اشتباه محاسباتی کرد


رئیس جمهور با اشاره به حضور گسترده امروز مردم در شهرستان خاتم گفت: پیام این حضور این است که به دوستان این انقلاب بگوید باید امیدوار زندگی کرد و به دشمنان بگوید که شما بسیار دچار اشتباه محاسباتی شده اید.

آیت الله رئیسی در جمع مردم خاتم با اشاره به مشکلات مردم در منطقه کم برخوردار خاتم گفت: مشکل پتروشیمی این شهرستان ۱۴ سال است که به دلایل زیرساختی معطل مانده، اما قول می‌دهیم که گاز این واحد را تامین کنیم.

رئیسی: ابرطرح دولت سیزدهم اعتمادافزایی است

رئیسی ادامه داد: دولت خود را موظف می‌داند با استفاده از نیروی انسانی کارآمد زندگی مردم را متحول کند و امروز نیاز کشور تحول است و این موضوع را با همه مدیران و کارکنان نظام اداری در میان گذاشته ایم و خواسته ایم که نگاه آن‌ها یک نگاه تحولی و باز کردن گره‌ها از زندگی مردم باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله مهم مسکن بیان کرد: زوج‌های جوان یا مستاجرانی که در انتظار مسکن هستند این مهم برایشان بسیار حائز اهمیت است که انشالله با خدمتگزاری دولت این مساله رفع خواهد شد.


۱۳:۰۰ راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی از گام‌های تحقق عدالت فرهنگ


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی از فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ از گام‌های اساسی تحقق عدالت فرهنگی محسوب می‌شود.

محمدمهدی اسماعیلی که همزمان با سفر استانی رئیس جمهور به استان یزد برای افتتاح مجتمع فرهنگی هنری وحشی بافقی عازم شهرستان بافق شده بود، پس از افتتاح این مجتمع در میان اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه این شهرستان حضور یافت و پس از شنیدن دغدغه‌ها و نقطه نظرات هنرمندان و فرهیختگان بافق با اشاره به اینکه مدیریت فرهنگی دولت مردمی پشتیبان اهالی فرهنگ و هنر است، گفت: دولت برآمده از اراده مردم به دنبال بازگرداندن حوزه فرهنگ و هنر به ریل اصلی خود است، ریل اصلی هنر در طراز تفکر والا و گفتمان والایی که انقلاب اسلامی بر آن بنا شده است، قرار دارد که وزارت فرهنگ در دوره جدید با قدرت این مسیر را دنبال می‌کند.

رئیسی: ابرطرح دولت سیزدهم اعتمادافزایی است

اسماعیلی با اشاره به اینکه اکثریت قریب به اتفاق اهالی فرهنگ، هنر و رسانه دوستدار عزت و سربلندی سرزمین خود هستند، تصریح کرد: فرهنگ ما در مسیر اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی قرار دارد و هنرمند واقعی همواره در راه آرمان‌های مردم و دین خود مجاهدت می‌کند که خوشبختانه اکثریت هنرمندان از این ویژگی بارز برخوردار هستند.


۱۴:۵۷ طرح‌های هادی در کشور اصلاح می‌شود


معاون رئیس جمهور از اصلاح طرح‌های هادی در کشور خبر داد و گفت: این مهم در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

سید امیرحسین مدنی در حاشیه سفر هیات دولت به استان یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح اصلاح طرح‌های هادی روستا‌های کشور در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد، اظهار کرد: تغییر کاربری در استان‌های مختلف معانی متفاوتی دارد و برخی روستا‌ها به علت کمبود زمین، طرح‌های هادی مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در برخی روستا‌ها و مناطق خوش نشین تغییر کاربری جنبه سوداگری پیدا کرده که در این زمینه دولت ایستادگی کرده و مخالف تغییر کاربری است و به دلیل همین موضوعات به دستور رئیس جمهور موضوع اصلاح طرح‌های هادی روستایی با توجه به بوم و جغرافیای شهرها، در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.


۱۵:۳۰ حمایت ویژه دولت از زنان کارآفرین


رئیس جمهور گفت: دولت مصمم است از زنان کارآفرین حمایت ویژه کند و این حمایت در زمینه زنان فعال در حوزه صنایع دستی دو چندان است.

رئیسی: ابرطرح دولت سیزدهم اعتمادافزایی است

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، عصر جمعه در جشن بزرگ میلاد حضرت زهرا (س) و اجتماع دختران سردار سلیمانی با ابراز خرسندی از حضور خود در جمع بانوان استان یزد همزمان با روز زن با اشاره به درخواست بانوان یزدی در زمینه دریافت پست‌های مدیریتی اظهار داشت: این خواسته به حقی است و به همه دستگاه‌ها در کشور در حوزه تصمیم سازی و تصمیم گیری اعلام می‌کنم که از ظرفیت بانوان استفاده شود.

وی عنوان کرد: همچنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند، نقش زنان در عرصه‌های مختلف تولید، ورزش، صنایع دستی و ... نقش ارزشمندی است و ما نیز از این ظرفیت‌ها که توأم با فرهیختگی و علم و دانش است، استفاده خواهیم کرد.


۱۶:۴۲ ریل گذاری‌های مناسب در زمینه‌های دینی در کشور انجام شود


مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه کشور گفت: باید ریل گذاری‌های مناسب در زمینه‌های دینی در کشور انجام شود تا مسائل دینی و جایگاه روحانیت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسمی، ظهر جمعه با بیان اینکه حوزه‌های علمیه از اهمیت زیادی برخوردار است اظهار کرد: روحانیت و حوزه‌های علمیه از اهمیت زیادی برخوردار است و نقش آن‌ها در زمان انقلاب بسیار پررنگ بود.

وی افزود: استان یزد، استانی مذهبی است و جایگاه روحانیت در این استان بسیار پررنگ و ویژه است.

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به مشکلات روحانیون در زمینه‌های مختلف تصریح کرد: باید نظام مسائل روحانیت در بخش‌های مختلف مورد توجه مدیران قرار گیرد تا در نهایت بتوانیم برای مسائل روحانیون قانون و برنامه‌ای تصویب کنیم.


۱۶:۵۷، ۲۲۰ بیمارستان در کشور مجوز گردشگری سلامت دریافت کردند


وزیر بهداشت، درمان، آموزش پزشکی گفت: ۲۲۰ بیمارستان در سطح کشور مجوز گردشگری سلامت دریافت کرده اند.


۱۷:۱۱ ابرطرح دولت سیزدهم اعتمادافزایی است


رئیس جمهور گفت: ابر پروژه و ابرطرح ما در دولت باید اعتمادافزایی و امیدافزایی در دل مردم باشد که با سخن امکان پذیر نیست و باید با عمل همراه باشد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، عصر جمعه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد ضمن تقدیر از مردم استان یزد برای حضور در مراسم استقبال اظهار داشت: از مردم تمام مناطق استان یزد قدردانی می‌کنم و اعتقاد دارم که این حضور به معنای لبیک به رهبر انقلاب و انقلاب اسلامی است.


وی با بیان اینکه استان یزد، یک فرهنگ دینی و اصیل دارد، بیان کرد: این هویت سرمایه استان یزد است و این استان با چهره‌های نام آوری که در عرصه‌های مختلف دارد، یزد را نام آور کرده و از این نام باید صیانت شود.

رئیس جمهور ادامه داد: ابر پروژه و ابرطرح ما در دولت باید اعتمادافزایی و امیدافزایی در دل مردم باشد که با این سخن امکان پذیر نیست و باید با عمل همراه باشد و اولین الزام آن، داشتن روحیه تحول خواهی است و مدیری که شرایط برایش متفاوت نباشد، نمی‌تواند تحول آفرین باشد.


۱۸:۵۲ آب خلیج فارس با تزریق اعتبار، دو ساله به یزد می‌رسد


رئیس جمهور گفت: زمان بهره برداری از خط انتقال آب به استان یزد چهار سال اعلام شده، اما ما امیدواریم با تزریق اعتبار، این زمان به نصف کاهش پیدا کند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در نشست خبری دومین سفر هیات دولت به استان یزد اظهار داشت: از خواسته‌های جدی مردم استان یزد، مساله آب بود که سال‌های مدید مطرح کردند که در این سفر آغاز شد و امیدواریم به زودی به سرانجام برسد.

رئیسی: ابرطرح دولت سیزدهم اعتمادافزایی است


وی افزود: مسوولان طرح به من وعده چهار سال دادند، اما با مذاکراتی که داشتیم، وعده دادند که اگر اعتبارات برسد، زمان بهره برداری نصف می‌شود، اما در عین حال، اساس کار ما کیفیت است و به هیچ عنوان کیفیت نباید قربانی کمیت شود.


۲۰:۰۰ رئیس جمهور یزد را به مقصد تهران ترک کرد


حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمعه شب پس از یک سفر دو روزه به استان یزد، این استان را به مقصد تهران ترک کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده