تاریخ: ۲۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۸۸۱۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

فراز و نشیب در بازار‌های جهانی فولاد

‌می‌متالز - گزارش هفتگی بازار جهانی فولاد منتشر شد.

سنگ آهن

به گزارش می‌متالز، در هفته‌ای که گذشت آخرین متوسط قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد وارداتی در چین تا نزدیکی ۱۲۴ دلار هر تن سی اف آر چین رسید که ۳ تا ۴ دلار رشد هفتگی داشت. نزدیکی تعطیلات سال نو چین و عدم سوددهی واردات اثرات منفی بر بازار داشته و فعالیت آن کمتر شده است، ولی در کل بازار سنگ آهن به دلیل امید به بهبود تقاضای چین با کاهش محدودیت‌های سیاست کووید صفر و اختلالات احتمالی بخش عرضه به دلیل شرایط آب و هوایی برزیل و طوفان‌های احتمالی در استرالیا و برنامه تعمیرات معادن در سه ماه نخست سال، به آینده قیمت‌ها خوش بین است.

قراضه

هفته گذشته در بازار واردات قراضه در ترکیه فعالیت بازار کم بود و متوسط قیمت قراضه سنگین افت ۱۵ دلاری داشت و به نزدیکی ۴۰۵ دلار هر تن سی اف آر ترکیه رسید. افزایش قیمت اخیر بازار قراضه خریداران ترکیه را به واردات بیشتر بیلت تشویق کرده است.

قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن نیز از ۳۷۶ دلار به ۳۹۲ دلار هر تن فوب رسید. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز با ۲۳ دلار بهبود نسبت به هفته قبل به ۴۲۵ دلار هر تن سی اف آر رسید.

بیلت

بیلت صادراتی سی آی اس هفته گذشته تا ۱۳ دلار رشد داشت و به ۵۵۳ دلار هر تن فوب دریای سیاه رسید. در بازار واردات چین آخرین قیمت بیلت ۵۱۸ دلار هر تن سی اف آر بود که تا ۱۸ دلار رشد داشت. در بازار داخلی چین نیز متوسط قیمت بیلت هفته گذشته صعودی بود و از ۵۵۲ دلار به ۵۷۲ دلار هر تن درب کارخانه بهبود داشت.

در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز قیمت بیلت تا ۱۵ دلار رشد داشت و به ۵۸۵ دلار هر تن سی اف آر رسید.

بیلت صادراتی ایران نیز تا ۱۵ دلار رشد داشت و ۵۰۵ دلار هر تن فوب شد.

مقاطع

هفته گذشته در چین متوسط قیمت میلگرد صادراتی به گزارش پلاتس ۲۰ دلار رشد داشت و ۶۲۵ دلار هر تن فوب شد. در بازار داخلی چین در بورس شانگ‌های نیز قرارداد میلگرد تا ۲۲ دلار بهبود داشت و ۶۲۰ دلار هر تن ثبت شد.

میلگرد صادراتی ترکیه ۵ دلار افت داشت و به ۶۹۰ دلار هر تن فوب رسید.

همچنین در بازار داخلی امریکا میلگرد در ۹۴۵ دلار هر شورت تن درب کارخانه ثبات داشت. در بازار داخلی اروپا نیز میلگرد از ۷۴۵ یورو به ۷۶۲.۵ یورو هر تن درب کارخانه بهبود داشت.

ورق

هفته گذشته میلادی ورق گرم صادراتی سی آی اس تا ۷۵ دلار بهبود داشت و ۶۶۰ دلار هر تن فوب دریای سیاه ثبت شد. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین نیز از ۶۰۵ دلار به ۶۲۰ دلار هر تن فوب بهبود داشت. در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز ورق گرم تا ۲۵ دلار بهبود داشت و ۶۵۰ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد.

در بازار داخلی اروپا ورق گرم تا ۱۰ یورو رشد داشت و ۷۱۰ یورو هر تن درب کارخانه ثبت شد. در بازار داخلی امریکا هم ورق گرم ۷۳۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه بود که تا ۱۰ دلار بهبود داشت.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده