تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۵
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۸۸۱۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حمایت از شرکت‌های غیرتعاونی دانش بنیان در صندوق ضمانت تعاون

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون از حمایت شرکت‌های غیرتعاونی دانش بنیان در دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: این شرکت‌ها تا سقف هفت میلیارد تومان حمایت می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، یکی از اولویت‌ها در کشور برای حمایت از تولید و در راستای ایجاد اشتغال حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است. دولت نیز در راستای سیاست‌های ابلاغی به‌منظور تأمین شرایط و امکانات اشتغال برای همه و تحقق عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت، اهتمام ویژه‌ای به ایجاد فضای امن برای سرمایه‌گذاری و رفع موانع آن در بخش تعاون داشته است؛ در همین راستا شرایط حمایت ازشرکت‌های غیرتعاونی دانش بنیان برای دریافت تسهیلات با صدور ضمانت نامه از سوی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون فراهم شده است.

البرز محمدی، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون درباره حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌گوید:امسال این صندوق سقف ضمانت شرکت‌های غیر تعاونی دانش بنیان در دریافت تسهیلات را افزایش خواهد داد، به طوریکه این شرکت‌ها تا سقف هفت میلیارد تومان حمایت می‌شوند.

محمدی بیان کرد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون متعلق به دولت است و تسهیلات بانکی حوزه کسب و کار‌های خرد و متوسط با اولویت شرکت‌های تعاونی را ضمانت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: ۷۰ درصد از منابع این صندوق سهم شرکت‌های تعاونی و بقیه آن سهم افراد حقیقی و حقوقی غیر تعاونی‌ها است که ضامن آنان در نزد بانک‌ها برای دریافت تسهیلات می‌شوند.

وی بیان کرد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون تا چند ماه قبل تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تعاونی‌ها را به صورت ۱۰۰ درصدی ضمانت می‌کرد، اما طی تفاهم‌ای که در شرف انعقاد با صندوق نوآوری و شکوفایی می‌باشد، سقف این ضمانت برای شرکت‌های تعاونی دانش بنیان تا ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات و برای شرکت‌های غیرتعاونی دانش بنیان تا هفت میلیارد تومان تسهیلات افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: هرچند ضمانت مزبور میزان خطرپذیری را برای صندوق بالا می‌برد، اما هدف تقویت اقتصاد دانش بنیان‌ها در کشور است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده