تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۹
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۸۸۲۵۱
سرویس خبر : انرژی

قطع کامل گاز در شهر‌های خراسان جنوبی و رضوی نداریم

‌می‌متالز - رئیس مرکز راهبری گاز کشور گفت: در بعضی از شهر‌های خراسان‌جنوبی و جنوب خراسان‌رضوی ما قطع کامل گاز را نداریم و جریان گاز برقرار است، ولی در شبکه داخلی بعضی از نقاط با افت فشار مواجه هستند.

به گزارش می‌متالز، کوشکی ابراز کرد: میزان مصرف گاز در کشور در شبانه‌روز گذشته ۶۶۳ میلیون مترمکعب بوده است که نسبت به ابتدای دی ماه ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری بالغ بر ۷۰ درصد از تولید می‌باشد و در مقایسه با دی ماه سال گذشته تنها در ۴ روز از دی ماه مصرف بالای ۶۰۰ میلیون مترمکعب را داشته‌ایم، ولی امسال تا پایان دی ماه طی ۲۵ روز، میزان مصرف گاز در بخش خانگی به بالغ بر ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

رئیس مرکز راهبری گاز کشور افزود: در شمال شرق کشور و شمال کشور شبکه گازرسانی ضعیف‌تر می‌باشد حداکثر میزان انتقال گاز را به این نقاط داریم، ولی بعضی از شهر‌ها با افت فشار گاز مواجه هستند، روز‌های آینده روز‌های سردی خواهد بود و میزان مصرف تغییری نمی‌کند همه هموطنان باید مراعات کنند و میزان مصرف گاز را کم کنند تا پایداری گاز را در کل کشور داشته باشیم.

وی در مورد گاز تربت‌جام گفت: در بعضی از شهر‌های خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی ما قطع کامل گاز را نداریم و جریان گاز برقرار است، ولی در شبکه داخلی بعضی از نقاط با افت فشار مواجه هستند، همکاران در تلاش هستند گاز هموطنانی را هم که مشکل شبکه داخلی دارند وصل کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده