تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۹
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۲۸۸۲۷۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت ورق خودرو مطرح کرد:

بهینه سازی مصرف گاز و سوخت در صنعت فولاد کشور ضروری است

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری گفت: برای گذر از چالش قطعی گاز در صنعت فولاد کشور، باید بهینه سازی مصرف سوخت در صنایع، مصارف خانگی و تجاری مورد توجه جدی دست اندرکاران قرارگیرد.

به گزارش می‌متالز، «حمید شجاعی» افزود: متاسفانه کمبود انرژی و قطعی گاز تولید همه شرکت‌های فولادی را تحت تاثیر قرار داده است.

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال بختیاری بیان کرد: لازمه گذر از این چالش و مشکلات این است که در این خصوص یک فکر اساسی شود و راهبرد آینده آن برای تامین گاز مورد نیاز صنعت فولاد کشور به خوبی تبیین شود.

شجاعی اظهارداشت: هر چند که امسال نیز فرصت از دست رفته است، اما باید مسوولان و به خصوص دولت تلاش کند برای سال‌های آینده برای تامین گاز و انرژی صنعت فولاد فکر اساسی شود.

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ما باید با برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم مشکلات و چالش‌های انرژی صنعت فولاد و زنجیره‌های آن را برای فولاد سازان و فعالان این صنعت را برطرف کنیم.

وی یادآورشد: قطعی گاز در کاهش تولید فولادسازان تأثیرگذار بوده است و بهینه‌سازی مصرف سوخت می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را در این صنعت برطرف کند.

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری یادآورشد: در صنعت فولاد و صنایع بزرگ کشور دولت باید با اجرای پروژه‌های مختلف الگوی کاهش مصرف و بهینه‌سازی مصرف سوخت را در دستور کار خود قرار دهد.

شجاعی اظهارداشت: دولت می‌تواند با ارائه راهکار‌های کوتاه و میان مدت با بهینه سازی مصرف سوخت برای رفع کمبود‌ها و برطرف شدن قطعی گاز اقدامات مثمر ثمری را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برای رهایی از این چالش مهم در صنعت باید بهینه سازی مصرف سوخت و به خصوص تامین گاز مورد نیاز تمام صنایع مورد توجه قرار گیرد و مردم نیز با الگو‌های مصرف نسبت به صرفه جویی در این زمینه اقدامات لازم را به عمل آورند.

منبع: دنیای معدن

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده