تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۶
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۸۸۳۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر مهندسی صنایع شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

تمدید استقرار گواهینامه‌های نظام‌های مدیریتی

‌می‌متالز - مدیر مهندسی صنایع شرکت فولاد هرمزگان در خصوص عملکرد مدیریت مهندسی صنایع در سال جاری شرکت فولاد هرمزگان گفت: مهندسی صنایع مسئولیت راهبری و تسهیلگری سیستم‌های مدیریتی را به عهده دارد.

به گزارش می‌متالز، مرضیه حمیدی عنوان کرد: سیستم‌های مدیریتی اجراشده در شرکت فولاد هرمزگان عبارت‌اند از: تعالی سازمانی، مدیریت استراتژیک، مدیریت فرایندها، استاندارد‌های مدیریتی، کمیته‌های تحول، نظام پیشنهادها، ۵S، پروژه‌های بهبود (TQ)، حل مسئله با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته آماری، مدل‌سازی انواع پاداش، انتقال دانش فنی، مدیریت دانش، راهبری سیستم توقفات و….

وی با اشاره به برخی اقدامات مدیریت مهندسی صنایع فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۱ افزود: ابلاغ نقشه‌های استراتژی تدوین‌شده در کمیته‌های تحول (افق ۱۴۰۳-۱۴۰۱) و پروژه بازنگری در طراحی و پیاده‌سازی فرایند‌های کسب‌وکار شرکت در مدیریت مهندسی صنایع صورت داده شده است. همچنین طراحی و استقرار نظام جامع مدیریت ریسک سازمانی (ERM) با شناسایی و تعریف ریسک‌های فرایندی از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و در سال جاری نیز ادامه یافته است. افزون بر این، تدوین و بازنگری نقشه استراتژی شرکت و کمیته‌های تحول (افق ۱۴۰۴-۱۴۰۲) در دست اقدام قرار دارد.

مدیر مهندسی صنایع فولاد هرمزگان ادامه داد: طراحی و استقرار نظام مدیریت دانش (KM) با پیاده‌سازی رویکرد‌های تسهیم دانش در حوزه‌های دانش استراتژیک و با برگزاری جلسات تدوین نقشه دانش، تهیه سند استراتژیک دانش، جلسات مدیریت درس‌آموخته‌ها و گروه‌های خبرگی و جلسات تسهیم دانش در حال انجام است. علاوه بر این، پروژه بازطراحی نظام پیشنهاد‌ها در سال ۱۴۰۰ آغاز شد و با استقرار سیستم جدید نظام پیشنهاد‌ها و برگزاری مدون جلسات بارش افکار، اولویت‌دهی به تعریف «بذر پیشنهاد» از سوی کمیته‌های بررسی پیشنهاد‌ها در سال ۱۴۰۱ در حال انجام است. در عین حال، به دنبال اجرای اثربخش سیستم مدیریت اقدامات و انجام پروژه بازنگری در طراحی و عارضه‌یابی نظام آراستگی هستیم.

حمیدی با اشاره به برگزاری ممیزی داخلی استاندارد‌های مدیریتی در مردادماه سال جاری، عنوان کرد: ممیزی استاندارد‌های ISO ۵۰۰۰۱: ۲۰۱۸، ISO ۹۰۰۱: ۲۰۱۵، ISO ۱۴۰۰۱: ۲۰۱۵، ISO ۴۵۰۰۱: ۲۰۱۸، ISO۱۰۰۰۲: ۲۰۱۸، ISO ۱۰۰۰۴: ۲۰۱۸، ISO ۱۰۰۱۵: ۲۰۱۹ و ISO ۱۷۰۲۵: ۲۰۱۹ از سوی شرکت SGS به‌صورت حضوری برگزار و در پایان، فولاد هرمزگان موفق به تمدید و صدور این گواهینامه‌های استاندارد شد.

وی با بیان اینکه تیم‌های خودارزیابی تشکیل و انجام پروژه خودارزیابی تعالی سازمانی در آذرماه ۱۴۰۱ آغاز شده است گفت: پس از اتمام این مهم، تحقق پروژه‌های بهبود تعالی سازمانی طبق برنامه، در جهت رشد و ارتقای سازمان در مسیر تعالی رصد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه کارسنجی واحد‌های سازمانی با کارسنجی ۷۵۶ نفر نیروی پرسنل امانی و ۱۲۲۰ نفر پرسنل پیمانکار از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و در سال ۱۴۰۱ با ارائه گزارش نهایی ذی‌نفعان به پایان رسید.

مدیر مهندسی شرکت فولاد هرمزگان در پایان با اشاره به انتخاب پنج نفر از فولاد هرمزگان به‌عنوان ارزیاب جایزه تعالی سازمانی، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ در راستای هدف استراتژیک «ارتقای تعالی سازمانی» پروژه‌ای به نام «پرورش سفیران تعالی» تعریف شد که در نهایت به یک موفقیت بزرگ برای فولاد هرمزگان بدل گردید و پنج نفر از کارکنان این شرکت پس از حضور در دوره‌های فشرده مرکز تعالی سازمان مدیریت صنعتی، به‌عنوان ارزیاب جایزه ملی و سفیران تعالی سازمانی شرکت فولاد هرمزگان انتخاب شدند.

حمیدی در پایان، سالروز افتتاح شرکت فولاد هرمزگان را به همه همکاران شرکت تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد این شرکت همچنان در مسیر بی‌پایان تعالی خوش بدرخشد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده