تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۴
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۸۸۳۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

طلای جهانی همچنان در اوج

‌می‌متالز - قیمت طلا امروز (دوشنبه) به بالاترین حد خود در ۹ ماه گذشته رسید، زیرا کاهش ارزش دلار و انتظارات کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا به درخشش طلا افزوده است.

به گزارش می‌متالز، قیمت هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۵۴ دقیقه صبح به وقت شرقی با چهار درصد افزایش به ۱۹۲۴ دلار و ۶۰ سنت رسید که بالاترین سطح از اواخر آوریل ۲۰۲۲ بود و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۱۹۲۵ دلار و ۶۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۴ درصد کاهش یافت و طلا با قیمت دلاری را جذاب‌تر کرد. فدرال‌رزرو همچنان در کانون توجه قرار دارد. ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی اظهار کرد که بازار بر این عقیده است که چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو کند می‌شود و ممکن است به زودی به پایان برسد که به طلا کمک خواهد کرد.

قیمت‌ها در حدود ۱۹۰۰ تا ۱۹۲۰ دلار پشتیبانی خوبی دارند. سطح کلیدی بعدی مقاومت حدود ۱۹۷۰ دلار خواهد بود. فدرال‌رزرو سال گذشته نرخ بهره را ۷۵ واحد چهار بار افزایش داد. بیشتر معامله‌گران انتظار دارند در نشست سیاست‌گذاری بعدی بانک مرکزی ایالات‌متحده در تاریخ ۳۱ ژانویه تا ۳۱ فوریه، ۲۵ واحد افزایش یابد.

شمش یک دارایی بدون بازده است بنابراین طلا در میان نرخ‌های پایین‌تر سود می‌برد، زیرا بازده سایر دارایی‌ها مانند اوراق قرضه دولتی و دلار را کاهش می‌دهد. سرمایه‌گذاران همچنین داده‌های خرده‌فروشی ایالات متحده که قرار است در روز چهارشنبه منتشر می‌شود را در نظر دارند.

بر اساس گزارش رویترز، یک نظرسنجی نشان داد که مصرف‌کنندگان ایالات‌متحده مطمئن می‌شوند که فشار قیمت‌ها در ۱۲ ماه آینده به‌طور قابل‌توجهی کاهش و انتظارات تورمی یک ساله آن‌ها در ژانویه به پایین‌ترین سطح از بهار ۲۰۲۱ کاهش می‌یابد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره پس از رسیدن به اوج تقریباً دو هفته‌ای با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۴.۴ دلار رسید. پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۰۶۸ دلار و ۵۱ سنت و پالادیوم با ۰.۸ درصد کاهش به ۱۷۷۶ دلار و ۲۲ سنت رسید.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده