تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۶
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۸۸۳۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طاهری تشریح کرد

اولویت صنعت و معدن در بودجه ۱۴۰۲؛ از توجه به صنعت نساجی تا اکتشاف معادن

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اولویت‌های حوزه صنعت و معدن در بودجه سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری درباره اولویت‌های حوزه‌های صنعت و معدن در بودجه سال ۱۴۰۲، گفت: در حوزه معدن توجه به اکتشاف باید در اولویت قرار گیرد، زیرا زنجیره اکتشاف نسبت به سایر زنجیره‌ها توسعه کمتری داشته، هرچند کمیسیون صنایع و معادن مجلس اصلاح قانون معادن را در دستور کار دارد، اما در بودجه سال آینده باید توجه ویژه‌ای به موضوع اکتشاف شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: از میان ۶۴ ماده معدنی موجود در کشور باید حوزه‌هایی که با وجود ظرفیت خوب و مناسب، به آن‌ها بی توجهی شده مانند مس، سنگ‌های تزئینی، سنگ‌های ساختمانی و... در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اولویت‌های حوزه صنعت، ادامه داد: در قوانین بودجه و برنامه باید پیشران‌ها و اولویت‌های صنعت مشخص شود؛ به طور مثال ما در صنعت نساجی درحوزه‌های دوخت، بافت، رنگ‌رزی و... ظرفیت خوبی داریم، اما نیازمند نوسازی ماشین‌آلات و سرمایه‌گذاری هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ظرفیت خوب صنعت لوازم خانگی، اضافه کرد: اگر تحقیق و توسعه در این حوزه را افزایش دهیم و به ساخت داخلی عمق بخشیم، می‌توان علاوه بر تامین نیاز داخلی، کشور‌های اطراف را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

طاهری با بیان اینکه در صنایع ریلی، هوایی و دریایی متاسفانه غفلت صورت گرفته که باید در سال‌های پیش روی به این صنایع توجه ویژه شود، تصریح کرد: در صنایع نوظهور مانند صنعت میکروالکترونیک و صنعت فضایی باید هزینه شود، زیرا آینده دنیا به این سمت می‌رود بنابراین ما باید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت ویژه سرمایه‌گذاری کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره موضوع خودرو نیز گفت: فعلا کمبود و عطش برای خودرو تا مدت‌ها وجود دارد، زیرا حدود ۴ سال واردات خودرو ممنوع و تولید نیز بسیار کم بود که باید از طریق افزایش ظرفیت تولید داخل و واردات این کمبود را جبران کرد از سوی دیگر توجه به ارتقای کیفیت نیز باید محقق شود؛ در بودجه سال ۱۴۰۲ باید برای واردات خودرو فکر ویژه‌ای شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده