تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۴
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۲۸۸۳۸۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
حسینی‌کیا مطرح کرد

نقش بی‌تاثیر واردات خودرو‌های جدید بر ارتقای کیفیت خودروسازان

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه رنج قیمتی خودرو‌های وارداتی باید همتراز با خودرو‌های داخلی باشد تا بازار رقابتی شود، گفت: متاسفانه در حال حاضر بهای خودرو‌های وارداتی همتراز با خودرو‌های تولیدی نیست بنابراین واردات تاثیری در افزایش کیفیت ندارد.

به گزارش می‌متالز، سیدجواد حسینی کیا درباره صحبت‌های جانشین پلیس راهور درباره کیفیت خودرو‌های تولیدی، گفت: هدف ما از واردات خودرو از یک سو افزایش عرضه این کالا به بازار به منظور متعادل کردن قیمت و از سوی دیگر ایجاد فضای رقابتی بود در واقع اگر کلاس خودرو‌های وارداتی مشابه خودرو‌های تولیدی بود، خودروسازان ناچار می‌شدند کیفیت خوردو‌های تولید خود را ارتقا دهند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رنج قیمتی خودرو‌های وارداتی باید همتراز با خودرو‌های داخلی بود تا بازار رقابتی می‌شد، افزود: متاسفانه در حال حاضر بهای خودرو‌هایی وارداتی همتراز با خودرو‌های تولیدی نیست بنابراین واردات تاثیری در افزایش کیفیت ندارد.

وی با بیان اینکه سطح قیمتی خودرو‌های وارداتی از خودرو‌های داخلی بالاتر است، اضافه کرد: باید خودرو‌هایی وارد شود که از نظر قیمتی هم سطح با پژو، تیبا و .. باشد تا خودروساز ناچار شود که تدبیر ویژه‌ای برای ارتقای کیفیت داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره تاخیر خودروسازان در تحویل خودرو‌های پیش فروش شده، گفت: خودروسازان باید به تعهدات خود در موعد مقرر عمل کنند اگر این شرکت‌ها در بازار ملتهب فعلی خودرو، به تعهدات خود عمل نکنند، این بازار بیش از پیش نابسامان می‌شود و دستگاه‌های نظارتی باید ورود کنند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده