تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۸۸۴۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار سیستان و بلوچستان:

معادن می‌تواند سیستان و بلوچستان را به یک استان صنعتی تبدیل کند

‌می‌متالز - استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در بخش معدن گفت: ظرفیت‌های معدنی فراوانی داریم که این معادن می‌تواند سیستان و بلوچستان را به یک استان صنعتی تبدیل کند.

به گزارش می‌متالز، محمد کرمی در نشست شورای هماهنگی بانک‌های سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اقتصاد باید از حالت دلالی خارج شود و بر پایه تولید و سرمایه‌گذاری رشد کند، همچنین از سرمایه‌گذارانی که خارج از استان هستند، می‌خواهیم به داخل استان بیایند.

وی با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در بخش معدن افزود: ظرفیت‌های معدنی فراوانی داریم که این معادن می‌تواند سیستان و بلوچستان را به یک استان صنعتی تبدیل کند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ما هر روز باید به‌دنبال روش‌های جدیدی باشیم و به تولید ثروت در این استان کمک کنیم.

وی ادامه داد: خداوند ثروت‌های زیادی در این سرزمین قرار داده که بانک‌ها باید به‌دنبال آن بروند و سرمایه‌گذاری‌ها نیز به سمت به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها هدایت شود.

کرمی گفت: برنامه زمانی برای واحد‌های تولیدی و صنایع تبدیلی در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته تا مطابق آن، برنامه‌ها و طرح‌ها اجرا شود.

وی با بیان اینکه در سرمایه‌گذاری‌ها لازم است افق چند سال آینده را پیش‌بینی کرده و آینده‌نگر باشیم، اظهار داشت: در بحث صادرات باید خودمان تولید کنیم و تولیدات خود را به آن‌سوی مرز‌ها بفرستیم همچنین واردات نیز نباید در کشور رسوب کند بنابراین لازم است با ایجاد تغییراتی به آن‌ها ارزش افزوده دهیم و سپس به سایر کشور‌ها صادر کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این استان ظرفیت فراوانی در حوزه کشاورزی، دامپروری، شیلات و گردشگری دارد و اقدامات خوبی نیز در حال انجام است، اما باید کارشناسی شده عمل شود.

وی خاطرنشان کرد: باید تولیدات و طرح‌ها پشتوانه علمی لازم را داشته باشند و بانک‌ها می‌توانند یکی از این پشتوانه‌های فکری باشند.

کرمی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان باید به سمت توسعه تغییر پیدا کند، هیچ نکته قابل توجیهی وجود ندارد که استانی با این‌همه ثروت محروم باشد.

وی افزود: بانک‌ها نسبت‌به منابعی که کشور قرار است در اختیار استان قرار دهد مطالبه‌گری کنند همچنین در بحث معوقات نیز با برنامه‌ریزی رسیدگی کرده و شرایطی مهیا شود تا مردم راحت‌تر وام بگیرند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده