تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۲۸۸۴۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار سوادکوه:

گاز ویلا‌های خالی در سوادکوه قطع شد/ فرآوری زغال سنگ

‌می‌متالز - فرماندار سوادکوه با بیان این که شاهد قطعی گاز در شهرستان نیستیم، گفت: گاز ویلا‌های خالی و خانه‌های غیربومی‌ها قطع شده است.

به گزارش می‌متالز، رمضان غلامی در رابطه با بحران گاز، با بیان اینکه با تدابیر انجام شده در شهرستان شاهد افت و قطعی گاز در سوادکوه نبوده ایم، گفت: از دو هفته پیش، گاز مناطق بالادست شهرستان که ییلاقی و خوش نشین بوده اند قطع شد و طبق پایش‌های انجام شده مقرر شد تا در این مناطق تنها گاز خانه‌های روستایی دامداران و کشاورزان وصل باشد و ویلا‌های خالی از سکنه و خانه‌های دوم افراد اعم بومی و غیربومی قطع شده است.

فرماندار شهرستان سوادکوه با اشاره به بازدید‌های میدانی گفت: گاز تمامی ادارات در طی این دو روز قطع و تالار‌ها بسته شدند و مقرر شد تا مرغداری ها، نانوایی‌ها و حتی آتش نشانی از سوخت جایگزین استفاده کنند و رستوران‌ها نیز ملزم شدند تا نسبت به دوگانه سازی سوخت اقدام کنند.

وی در رابطه با مساله باطله زغال سنگ، با اشاره به انباشت آن در طی ۵۰ سال اخیر و تبعات و مشکلات زیست محیطی آن، گفت: نشست‌هایی با دانشگاه‌های شریف و بهشتی انجام شده و در حال پیگیری هستیم تا این باطله‌ها را فرآوری کنیم.

غلامی با بیان اینکه در شهرستان سوادکوه با وجود سرمایه گذار، زمینی برای سرمایه گذاری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: سوادکوه در یک دره واقع شده و در کنار آن، حرائم راه آهن، رودخانه و راه بر مساله کمبود زمین افزوده است و از دیگر سوی، بازپسگیری واحد‌های غیرفعال و احیای آن نیز سختی‌های خودش را دارد.

وی با بیان اینکه بودجه سالجاری شهرستان حدود ۵۹ میلیارد تومان بوده، اما طی هفت ماه گذشته با پیگیری‌های انجام شده در حوزه‌های راه مبلغ ۹۰ میلیارد تومان، روکش آسفات مبلغ ۶۵ میلیارد تومان و احداث دیواره حائل مبلغ ۸۴ میلیارد تومان هزینه شده و در حوزه مخابرات نیز بیش از ۴۴ میلیارد تومان کار در حال انجام است و قرارداد ۴۰ میلیارد تومانی برای مسیر آب دراسله منعقد شده، افزود:، اما به دلیل محرومیت شهرستان این موارد کافی نبوده و باید کار‌های بیشتری صورت پذیرد.

فرماندار سوادکوه با اشاره به اینکه معادن وارد سوادکوه شده، اما چیزی عاید منطقه نشده است، تصریح کرد: از طریق این معادن، سرمایه سوادکوه برده می‌شود، اما خدماتی در ازای آن به ما ارائه نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده