تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۴۴
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۸۸۵۱۳
سرویس خبر : سیم و کابل
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

یک سوم از سیم و کابل کشور در استان زنجان تولید می‌شود

‌می‌متالز - طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع برق و الکترونیک ظرفیت خوبی در استان داشته و اشتغال مناسبی نیز دارد و یک سوم از تولید سیم و کابل کشور در استان زنجان تولید می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری با بیان اینکه صنایع برق و الکترونیک ظرفیت خوبی در استان داشته و اشتغال مناسبی نیز دارد، گفت: یک سوم از تولید سیم و کابل کشور در استان زنجان تولید می‌شود.

وی بیان داشت: در بازدید‌ها برخی صنایع «های تک» و دانش بنیان نیز در این صنعت فعالیت داشتند و این بازدید دید مناسبی را در جهت سیاست گذاری و نظارت در این بخش از صنعت داشت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه واحد‌های سیم و کابل مشکلات خیلی بزرگی نداشتند و برخی نیز در حال توسعه بودند و موارد مطروحه واحد‌ها در بازدید نیز پیگیری خواهد شد.

طاهری تاکید کرد: واحد پارس حیات نیز که سرمایه گذاری خارجی داشته و از واحد‌های خوب کشور است و اشغال حدود هزار نفری دارد نیز در زمینه قطعی برق مشکلاتی دارد که پیگیری خواهد شد تا مشکلات آن نیز حل شود.

وی افزود: در خصوص ارز و رفع تعهدات ارزی خلأ قانونی وجود ندارد و برای تولید و صنعت پیشنهاد شفاف ما این است که صنایع بزرگ و مادر که پایه‌ای هستند با مدل فعلی ادامه دهند، اما برای صنایع کوچک رفع تعهدات ارزی روان‌تر و زمان بیشتری اختصاص یابد و اجبار به نیما بودنش کاهش پیدا کند که واحد‌ها بتوانند گردش مالی را انجام دهند.

منبع: تحلیل بازار

عناوین برگزیده