تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۸۸۵۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش شدید قیمت میلگرد در بازار مصر

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولاد از افزایش شدید قیمت میلگرد شرکت مصری «بِشای استیل» حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، شرکت تولیدکننده مقاطع بلند فولادی «بِشای استیل» مصر اعلام کرد قیمت میلگرد این شرکت با احتساب ۱۴ درصد مالیات بر ارزش افزوده را به ۲۷ هزار و ۳۶۰ پوند مصر (۹۹۷ دلار) به ازای هر تن exw افزایش داده است. البته قیمت قبلی این محصول ۲۴ هزار پوند مصر به ازای هر تن exw ببود.

در این میان، برخی فعالان بازار میلگرد مصر گفتند: رشد قیمت مقاطع بلند «بشای استیل» به دلیل کمبود مواد خام اولیه ناشی از کاهش نرخ ارز مصر بوده است.

همچنین برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ارز مصر از تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲ (۶ دی ماه ۱۴۰۱) تاکنون در حال از دست دادن ارزش خود است. برهمین اساس، زمانی که بانک مرکزی این کشور، نرخ بهره را تا ۲ درصد افزایش داد. سپس در ابتدای ژانویه، نرخ بهره را در بانک ملی مصر و بانک مصر مجددا افزایش داد.

بسیاری از تولیدکنندگان میلگرد مصر، برای میلگرد در بازه قیمتی ۲۳ هزار و ۳۳۰ تا ۲۳ هزار و ۴۵۰ پوند مصر به ازای هر تن exw پیشنهاد ارائه کردند.

در این راستا، ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می‌دهد: قیمت میلگرد داخلی، exw مصر ۲۳ هزار و ۳۳۰ پوند مصر تا ۲۳ هزار و ۴۵۰ پوند مصر به ازای هر تن گزارش شد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده