تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۸۸۶۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فروش ۴۷ میلیون دلار یوان چین توسط بانک مرکزی روسیه

‌می‌متالز - بانک مرکزی روسیه اعلام کرد ۴۷ میلیون دلار یوان چین را در سیزدهم ژانویه برای خرید روبل فروخته تا طبق قانون بودجه، کسری بودجه خود در ژانویه را جبران کند.

به گزارش می‌متالز، بانک مرکزی روسیه در روز سه‌شنبه اعلام کرد ۴۷ میلیون دلار یوان چین را در سیزدهم ژانویه برای خرید روبل فروخته است. روسیه تلاش می‌کند کسری بودجه ناشی از کاهش درآمد نفت و گاز را با مداخله در بازار‌های ارز خارجی جبران کند.

وزارت دارایی و بانک مرکزی روسیه چهارشنبه گذشته اعلام کردند قصد دارند ۳.۲ میلیارد روبل از یوان چین را در یکی از روز‌های بین سیزدهم ژانویه تا ششم فوریه به‌عنوان بخشی از قانون بودجه روسیه بفروش برساند.

طبق قانون بودجه روسیه، اگر درآمد مسکو از فروش نفت و گاز کاهش یابد، می‌تواند ذخایر ارز خارجی خود را جهت جبران روبل مورد نیاز برای بودجه بفروشد. اگر درآمد نفت و گاز افزایش یابد و وزارت دارایی روبل بیشتری بدست آورد، یوان را برای پر کردن ذخایر ارز خارجی خود خریداری می‌کند.

وزارت دارایی روسیه قصد دارد در کل، ۵۴.۵ میلیارد روبل از یوان چین را که معادل حدود ۸۰۰ میلیون دلار است، به فروش برساند، یعنی به همان اندازه که برای جبران کسری بودجه در ژانویه لازم است.

نقل‌وانتقال مالی روسیه با یوان با هدف دور شدن از ارز‌های غربی در مواجهه با تحریم‌ها که از آن‌ها با عنوان «ارز‌های غیردوست» یاد می‌شود صورت می‌گیرد. این کار اقتصاد‌های چین و روسیه را به‌هم نزدیک‌تر می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده