تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۶
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۸۸۶۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

شاخص سبزپوش به تعطیلات رفت

‌می‌متالز - در جریان معاملات آخرین روز هفته، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۵۳۹ واحد (۰.۴۸ درصد) افزایش به رقم ۵۲۶ هزار و ۱۸۷ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۲ هزار و ۹۷ واحد (۰.۱۲ درصد) به تراز یک میلیون و ۶۸۹ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز چهارشنبه ۲۸ بهمن ماه، بیش از ۱۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۶ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه فرآورده‌های نفتی در جریان معاملات امروز با ۶۰ هزار و ۸۰۰ معامله به ارزش ۸ هزار و ۵۷۲ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه خودرو با ۸۵ هزار و ۱۳۹ معامله به ارزش ۷ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۴۵ هزار و ۹۳۸ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۵۰ هزار و ۱۲ معامله به ارزش ۴ هزار و ۲۵۴ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۴۷ هزار و ۴۷۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۴۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با یک هزار و ۲۸۹ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با یک هزار و ۸۰ واحد، شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با یک هزار و ۵۰ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۷۲۰ واحد و شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۶۵۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت ایران خودرو با ۶۷۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۵۷۶ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۵۷۴ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۴۴۳ واحد و شرکت سایپا با ۴۲۹ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۲۸ بهمن ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۶۷ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۵۰۷ واحد رسید.

همچنین بیش از ۷ میلیارد و ۶۹۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۹ هزار و ۹۳۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات با ۳۰ واحد، شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با ۷ واحد، شرکت بیمه کوثر ۶.۳ واحد، شرکت پویا زرکان آق دره با ۶ واحد و شرکت توسعه مسیر برق گیلان با ۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت بانک دی با ۹ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۷ واحد، بیمه پاسارگاد با ۵ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۴.۷ واحد و شرکت بهمن دیزل با ۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده