تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۲۲
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۸۸۶۶۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
طبق اعلام مدیرعامل سایپا:

سایپا سه محصول درون شهری عرضه و معرفی کرد

‌می‌متالز - مدیرعامل سایپا از عرضه ساینا گازسوز و ون ۱۴ نفره برای استفاده در حوزه تاکسی شهری و پادرا پلاس لانگ برای حمل بار حجیم شهری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی تیموری در بازدید شهردار تهران از کارخانه سایپا گفت: استفاده از خودرو‌های حمل و نقل درون شهری وارداتی زیانده و تا سه برابر هزینه بیشتر دارد؛ لذا محصولات متنوع سواری برای استفاده در تاکسیرانی و تجاری برای حمل و نقل درون شهری و ون مسافری عرضه و معرفی شد.

وی افزود: ساینا گازسوز به عنوان اولین خودرو سواری گازسوز برای استفاده در حوزه تاکسی شهری عرضه شد. خودروی ون ۱۴ نفره نیز معرفی شد که قیمت حمل مسافر را در سطح شهر بسیار کاهش می‌دهد. چراکه قیمت این محصول نسبت به مشابه خارجی یک سوم و دارای موتور گازسوز پر قدرت با پیمایش ۳۸۰ کیلومتر در هر بار شارژ گاز است.

این مقام مسوول ادامه داد: خودرو پادرا پلاس لانگ محصول جدیدی است که برای حمل بار حجیم شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد و با خودرو‌های ۶ تن وارداتی برابری می‌کند. ۹۰ درصد قطعات خودرو‌های وارداتی از خارج تامین می‌شود و در حوزه خدمات پس از فروش و تعمیرات وابستگی ۱۰۰ درصدی به خارج دارد. در صورتی که پادرا پلاس لانگ محصول کاملا داخلی است و تا سه تن توان حمل بار حجیم را دارد و با سوخت پاک CNG آلایندگی کمتری نسبت به خودرو‌های مشابه با سوخت دیزل دارد.

تیموری عنوان کرد: برای خودرو‌های ویژه حمل و نقل عمومی به لحاظ کیفی بررسی گسترده‌ای در حوزه قطعات انجام می‌شود. چرا که قرار است در حمل ونقل عمومی عرضه شود و چندین برابر خودروی شخصی پیمایش دارد. پس کیفیت قطعات عملکردی مبنای اصلی، قرار خواهد گرفت. تمرکز در گروه سایپا بر روی کیفیت محصولات است. خودرو‌های تولیدی بدون ایراد یا با کمترین مشکل وارد بازار می‌شود و کنترل‌های متعددی صورت می‌پذیرد و نتیجه آن باعث شده مراجعه خودرو‌های تولیدی در دوره ضمانت ۵۰۰ درصد به نمایندگی‌ها کاهش پیدا کند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده