تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۲۳
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۸۸۶۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اعلام شد:

پیش‌بینی درآمد ۴۳.۴ میلیارد دلاری دولت از صادرات ۱.۴ میلیون بشکه نفت

‌می‌متالز - طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، صادرات ۱.۴ میلیون بشکه نفت در روز پیش‌بینی شده که با قیمت ۸۵ دلاری درآمد سال بعد دولت از این محل ۴۳.۴ میلیارد دلار خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ هفته گذشته به مجلس رفت که بر این اساس، دولت قیمت هر بشکه نفت در سال آینده را ۸۵ دلار در نظر گرفت. با توجه به آنکه شرایط جهان به سمت تثبیت قیمت و حتی حرکت به سمت کانال ۱۰۰ دلاری برای طلای سیاه است، قیمت ۸۵ دلار برای نفت عدد معقولی به نظر می‌رسد.

بر اساس این گزارش، برآورد‌های دولت نشان دهنده پیش‌بینی صادرات ۱.۴ میلیون بشکه نفت در روز است که از پیش‌بینی سال جاری بالاتر است و نشان می‌دهد دولت سیزدهم بازارسازی را برای صادرات نفت در اولویت دارد. توجه به بازار‌های سنتی و جذب مشتریان جدید در کنار استفاده از ظرفیت پالایشگاه‌ها فرا سرزمینی از مواردی است که به ایران کمک کرده تا با وجود ادامه تحریم‌ها علیه صنعت نفت، صادرات و درآمد‌های نفتی را افزایش دهد.

با توجه به ارقام نفتی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، ایران سال آینده روزانه ۱۱۹ میلیون دلار از محل صادرات نفت درآمد خواهد داشت که نشان می‌دهد درآمد کشور سال بعد از صادرات نفت ۴۳.۴ میلیارد دلار خواهد بود. این در حالی است که درآمد‌های نفتی در آخرین سال فعالیت دولت قبل ۹ میلیارد دلار بود و دولت سیزدهم در این مدت توانسته درآمد‌ها از محل صادرات نفت را حدود ۵ برابر کند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده