تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۸
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۸۸۶۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران

افتتاح فاز نخست موزه صنعت سیمان ۲۵ میلیارد تومان هزینه داشته است

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: تاکنون برای افتتاح فاز نخست موزه صنعت سیمان ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده و همچنین برای بخش شرکت‌های دانش بنیان نیز تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش می‌متالز، مهدی هدایت در این باره گفت: پروژه‌هایی که تا به امروز در حوزه مسکن و بافت فرسوده در شنبه‌های امید و افتخار کلنگ آن با حضور شهردار تهران به زمین زده شده؛ در مرحله فونداسیون و اسکلت بندی قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر پروژه‌های حوزه مسکن در مراحل مختلف ساخت و اجرای عملیات عمرانی قرار دارد، افزود: به عنوان مثال پروژه ساخت زائرسرای حرم عبدالعظیم حسنی (ع) که در منطقه ۲۰ با حضور شهردار تهران مراسم کلنگ زنی آن انجام شد، در مرحله اسکلت بندی و اجرای فونداسیون قرار دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه تمام پروژه‌های مسکن یا در مرحله فونداسیون و یا در مرحله اسکلت بندی قرار دارند، ادامه داد: تاکید داریم تا تمام پروژه‌هایی که کلنگ زنی می‌شود، به مرحله اجرا برسد.

وی با اشاره به اینکه پروژه "آرام" در حوزه ساخت مسکن در منطقه ۱۸ نیز به مرحله اجرای فونداسیون رسیده است، بیان کرد: همچنین فاز نخست اولین موزه صنعت سیمان کشور نیز با حضور شهردار تهران به بهره برداری رسید. این پروژه در کنار کارکرد موزه ای، بخشی از فضای آن در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد.

هدایت تاکید کرد: همجواری این موزه با مجموعه‌های تاریخی شهرری مانند قلعه گبری و دژ اشکان نیز به رونق فعالیت‌های علمی، فناوری و گردشگری در کنار موزه صنعت کمک می‌کند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه گفت: با استقرار بخشی از شرکت‌های دانش بنیان در فضایی که کنار موزه صنعت در نظر گرفته شده است، در فاز دوم قرار است تا فضای آسیاب به فضای شرکت‌های دانش بنیان اضافه شود و بخش دوم نیز به زودی با حضور شهردار تهران افتتاح می‌شود.

وی افزود: تاکنون برای افتتاح فاز نخست موزه صنعت سیمان ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده و همچنین برای بخش شرکت‌های دانش بنیان نیز تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

هدایت یادآور شد: با افتتاح فاز دوم جمع سرمایه گذاری ما در این مجموعه به ۷۰ میلیارد تومان می‌رسد.

بر اساس گزارش سایت شهر، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران درباره اجرای پروژه نفر آباد بیان کرد: در این خصوص نیز ۳۳ پروژه مسکونی عملیات ساخت خود را آغاز کرده و به مرحله فونداسیون رسیده است.

منبع: رکنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده