تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۵
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۸۸۷۰۳
سرویس خبر : اجتماعی
مشاور وزیر صمت در امور ایثارگران:

ارتقای توانمندی ایثارگران در دستور کارمان قرار دارد/ مسوولان از شهدا فاصله نگیرند

‌می‌متالز - مشاور وزیر صمت در امور ایثارگران با بیان اینکه ارتقای توانمندی ایثارگران در دستور کارمان قرار دارد، گفت: اگر با تفکر ایثارگری در هر حوزه کار کنیم و نگاه‌مان با نگاه و فرهنگ شهدا یکسان باشد، حداقل مشکلات را در کشور خواهیم داشت.

به گزارش می‌متالز، «حسن ممتحن» مشاور وزیر صمت در امور ایثارگران، در نشست بررسی مسائل و اجرای طرح توانمندسازی ایثارگران که در محل سالن جلسات اداره‌کل صمت استان لرستان برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای توانمندی ایثارگران در دستور کار ماست.

وی با بیان اینکه نگاه‌مان در نشست‌های استانی ارتقای و توانمندسازی حوزه ایثارگران است، افزود: این وظیفه نظام است که به ایثارگران مسوولیت بدهد و وظیفه آنهاست مسوولیت بپذیرند و راه پدران خود را ادامه بدهند.

مشاور وزیر صمت در امور ایثارگران با بیان اینکه تشخص و شأنیت ایثارگران بسیار ارزشمند است، اضافه کرد: نظام اجرایی کشور موظف است به مطالبات ایثارگران پاسخ بدهد، حفظ شأنیت و تشخص و احترام ایثارگران مهم است.

وی ادامه داد: ما در مجموعه کشور‌های دنیا، سومین یا چهارمین کشور در خدمات‌دهی به ایثارگران بودیم، اما بنیاد شهید به تنهایی قادر به پوشش و خدمات‌دهی به ایثارگران نیست و دستگاه‌های اجرایی نیز در قبال ایثارگران مسوولیت دارند.

ممتحن با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی در ارتباط با خدمات دهی به ایثارگران کم نگذاشته است، نسبت به خیلی از کشور‌های پیشرفته که از ما وضعیت مالی بهتری دارند خدمات خوبی ارائه کرده است، یادآور شد: نخستین مؤلفه وظایف ما ترویج، توسعه و نشر فرهنگ ایثارگری، دفاع، فداکاری و شهداست که باید آن را دنبال کنیم، که این وظیفه تنها بر عهده بنیاد شهید نیست و همه ما موظفیم فرهنگ شهدا، ایثارگری و جهاد را ترویج و توسعه بدهیم که تنها با حرف نمی‌توان این کار را انجام داد.

وی با اشاره به این‌که عملکرد ایثارگران، رزمندگان و خانواده‌های آن‌ها مورد توجه عموم است، بیان کرد: اگر نگاه‌مان در عملکردمان با نگاه ایثارگری بود، کار ما درست است. مطئنا در هر حوزه که هستیم اگر با تفکر ایثارگری کار کنیم و نگاه‌مان با نگاه و فرهنگ شهدا باشد حداقل مشکلات را در کشور خواهیم داشت که این فرهنگ را باید نشر دهیم.

مشاور وزیر صمت در امور ایثارگران با اشاره به این‌که جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری فرمودند وظیفه کیست؟ فقط کسی که مسوولیت دارد یا همه باید دنبال اجرای آن باشیم، عنوان کرد: در اغتشاشات اخیر بخشی از افرادی که حضور داشتند و سرپل عملیاتی برای دشمنان شدند، کسانی بودند که به علت ضعف و کوتاهی ما در عملی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری بوده و مشخصاً کسانی که در حوزه فرهنگ وظیفه داشتند کم کاری کردند.

وی همچنین گفت: یکی از وظایف قانونی مصرح در وظایف ابلاغی حوزه ایثارگران نظارت بر زیرمجموعه‌ها و دستگاه‌ها در حوزه وظایفشان است، جهت دولت درست است و اراده برای ارائه خدمت به ایثارگران و ترویج و توسعه فرهنگ شهدا و فداکاری وجود دارد و اراده برای خدمت به ایثارگران و خانواده شهدا وجود دارد و در حال انجام است.

در ادامه، ممتحن مشاور وزیر صمت در امور ایثارگران، به همراه بهمن جعفری مدیرکل صمت لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر هاشمی مدیرکل و مسوول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، فرزاد محمدی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان، سرهنگ صادقی مسوول بسیج مهندسین صمت و دیگر مسوولین استانی و شهرستانی، با خانواده شهید مهرداد جهان پناه دیدار کرد.

وی در جریان این دیدار، با بیان اینکه مسوولان از شهدا فاصله نگیرند، افزود: در انجام کار چنانچه قرار است موفق باشیم، باید برکت آن را از شهدا بگیریم.

مشاور وزیر صمت در امور ایثارگران ادامه داد: چنانچه در انجام کار به شهدا تمسک کردیم، موفق هستیم و اگر خانواده شهدا را تکریم کنیم، شهید خرسند شده و دعایش در کار، زندگی و عملکرد ما تاثیرگذار خواهدبود.

وی همچنین اضافه کرد: باید سیره شهدا را نصب‌العین قرار دهیم چرا که شهدا چراغ هدایت هستند.

ممتحن با اشاره به اینکه در تمام جلسات استان‌ها نیاز است همه مسوولان از شهدا فاصله نگیرند چرا که اگر فاصله گرفتند توفیق آنان در کار کم خواهد شد، گفت: وظیفه همه مسوولان توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده