تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۸۸۷۸۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد مبارکه:

پروژه‌های توسعه فولاد مبارکه، ملی و آبروی شرکت و صنعت فولاد کشور هستند

‌می‌متالز - جلسه کمیته مدیریت دی‌ماه شرکت فولاد مبارکه با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت برگزار شد. در این جلسه محمدیاسر طیب‌نیا پس از استماع گزارش عملکرد نواحی شرکت گفت: مباحث و چالش‌های شرکت را باید با آینده‌نگری مورد بررسی قرار دهیم. در حوزه بهره‌برداری و خرید، علاوه بر مدیریت بهینه منابع، باید همچنان کیفیت را جزو اهداف سخت‌گیرانه شرکت بدانیم و همواره شرایط سخت‌تر را نیز در نظر بگیریم.

به گزارش می‌متالز، وی در خصوص اهمیت عملکرد هر یک از مدیران و کارکنان در بخش‌های مختلف سازمان گفت: ویژگی‌های متمایزی در شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانی وجود داشت که باعث شد از وی با نیک‌نامی که آرزوی هر انسان است یاد کنند.

طیب‌نیا تصریح کرد: امروز شرایط کشور از لحاظ نقدینگی و بسیاری موارد دیگر بسیار خاص‌تر از قبل است؛ بنابراین باید در همه حوزه‌ها اعم از کنترل موجودی‌ها، مصارف، مدیریت هزینه‌ها و بازدهی تولید به گونه‌ای عمل کنیم که احساس مسوولیت در همه رده‌های سازمانی با جدیت هر چه بیشتر حس شود و اثر بخشی لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع ایمنی کارکنان و تجهیزات گفت: در همه زمینه‌ها به‌ویژه ایمنی کارکنان و سرمایه‌های انسانی باید از بهترین‌های دنیا الگوبرداری کنیم و به‌گونه‌ای سخت‌گیرانه و دقیق عمل کنیم که حتی شاهد وقوع یک حادثه ایمنی در شرکت نباشیم.

وی در خصوص اهمیت بهبود کیفیت محصولات شرکت تصریح کرد: مدیریت کنترل کیفی شرکت باید با هماهنگی و همکاری نواحی تولیدی، راهکار‌های دست‌یابی به شاخص‌های کیفی بالاتر را مورد بررسی قرار دهد؛ چراکه فولاد مبارکه در ادامه مسیر خود به تولید محصولات با کیفیت بالاتر و ارزش افزوده بیشتر می‌اندیشد.

طیب‌نیا در خصوص کنترل موجودی‌های شرکت و برخی اقلام نامنطبق موجود خاطرنشان کرد: ممکن است بخشی از دارایی‌های سازمان به صورت راکد در انبار‌ها ذخیره و متوقف شده باشد که باید در قالب یک نهضت فراگیر در همه بخش‌های سازمان، آن‌ها را مورد بررسی قرار داد و با تصمیم‌گیری درست درباره آن‌ها، به طرق مختلف آن‌ها را در جریان شرکت به چرخش درآورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اجرای به‌موقع طرح‌های توسعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به نقش و جایگاه فولاد مبارکه و تأثیری که این شرکت بر سایر صنایع بالا و پایین‌دست خود دارد، روند پیشرفت پروژه‌های تعریف‌شده در فولاد مبارکه به‌صورت برخط از سوی متولیان و مسوولان بالادست رصد می‌شود؛ به عبارت دیگر برخی پروژه‌های توسعه فولاد مبارکه ملی و آبروی شرکت و صنعت فولاد کشور هستند؛ ازاین‌رو باید نظارت دقیق‌تری بر اجرای کمی و کیفی آن‌ها از سوی دستگاه نظارت صورت گیرد.

منبع: کیهان

عناوین برگزیده