تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۵۳
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۸۸۸۲۸
سرویس خبر : انرژی

تامین مواد اولیه پتروشیمی هگمتانه به زودی

‌می‌متالز - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه از نظر تأمین خوراک اولیه دچار مشکل است گفت: مجوز واردات مواد اولیه صادر و مقدمات کار در حال انجام است.

به گزارش می‌متالز، حمید بهزادی‌شریف امروز در همدان با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه بعد از سال‌ها با محصول منحصر به فرد راه‌اندازی شده است اظهار کرد: برخی از محصولات این مجموعه برای اولین بار در کشور و حتی خاورمیانه تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محصولات تولیدی این شرکت PVC با گرید پزشکی و غذایی مطابق با آخرین استاندارد‌های جهانی است افزود: این مجموعه در حال حاضر از نظر تأمین خوراک اولیه دچار مشکل است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خاطرنشان کرد: مواد اولیه مورد نیاز پتروشیمی هگمتانه در داخل تولید می‌شود، اما علیرغم تهعد وزارت نفت به موقع تحویل داده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همین امر باعث اختلال در روند تولید با ظرفیت بالا شده است تصریح کرد: برای حل مشکل پیگیری‌هایی از سوی مقامات ارشد استان صورت گرفته تا روند تامین خوراک تسهیل شود.

بهزادی‌شریف با بیان اینکه تدابیر دیگری نیز برای رفع این مهم اندیشیده شده است یادآور شد: مجوز واردات مواد اولیه و همچنین دو هکتار زمین در جنوب تخصیص داده شده تا مستقیما واردات مواد اولیه صورت گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: این زمین در اختیار شرکت قرار گرفته تا مخازن کروی احداث شود و مستقیم مواد اولیه را از خارج وارد و در مخازن نگهداری و به استان منتقل کند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: هم اکنون در حال احداث مخازن کروی هستند و چنانچه این مشکل رفع شود تولید در این مجموعه با ظرفیت خوبی انجام می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده