تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۸
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۸۸۸۴۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه عنوان کرد؛

سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری فولاد مبارکه در مسیر تحقق فولاد سبز

‌می‌متالز - مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه برای رعایت استاندارد‌های جدید و تبدیل شدن به یک فولادساز سبز طی ۶سال اخیر سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری در حوزه محیط زیست انجام داده است.

به گزارش می‌متالز، حسین مدرسی‌فر مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه اظهار کرد: از ابتدای تاسیس فولاد مبارکه این شرکت در زمینه محیط زیست فعال بوده و با استفاده از فناوری‌های نوین و با نگاه به آینده به دنبال حفظ محیط زیست با بالاترین استاندارد‌ها بوده است.

مدرسی فر افزود: فولاد مبارکه با انتخاب تکنولوژی احیای مستقیم میدرکس برای تولید آهن اسفنجی و کوره قوس الکتریکی برای فولاد مذاب نشان داد موضوع محیط زیست برای این شرکت بسیار با اهمیت است.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه بیان کرد: این شرکت تنها طی ۶ سال اخیر بیش از ۱میلیارد دلار در حوزه محیط زیست سرمایه گذاری انجام داده است و سرمایه گذاری فولاد مبارکه طی سی سال گذشته فراتر از این عدد است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری برای رعایت استاندارد‌های جدید صورت گرفت تا مسیر پشتیبانی از فولاد مبارکه به عنوان یک فولادساز سبز محقق گردد.

مدرسی فر تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه با رعایت تمام استاندارد‌هایی که توسط سازمان محیط زیست ابلاغ شده است، سرمایه گذاری‌های عظیم در زمینه‌های هوا، آب و خاک انجام داده و حتی در این زمینه بهتر از استاندارد‌های ملی عمل کرده است؛ گواه این ادعا ایجاد ۳ ایستگاه هواشناسی داخل فولاد مبارکه است که تعداد روز‌های پاک و سالم داخل کارخانه و اطراف را پایش می‌کند و اطلاعات آن نیز در سایت سازمان هواشناسی قابل مشاهده است.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه اذعان کرد: افتخار فولاد مبارکه، رضایت مردم و ذینفعان از عملکرد این شرکت است، اما در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی افتخار بالاتر این است که؛ فولاد مبارکه هیچ خسارت و آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند. علاوه بر این شرکت توانسته است باتوجه به اقلیم خشک و کم آبی که در آن واقع شده است، اقدامات زیست محیطی موثری در سطح منطقه ایجاد کند که ۱۸۰۰ هکتار جنگل مصنوعی از جمله این اقدامات است.


نگاه ویژه فولاد مبارکه به شرکت‌های دانش بنیان در حوزه حفاظت از محیط زیست

مدرسی فر با اشاره به اینکه نگاه به آینده در دستور کار فولاد مبارکه قرار دارد، گفت: باید از تکنولوژی روز دنیا در همه‌ی زمینه‌ها به خصوص محیط زیست استفاده کنیم و شرکت فولاد مبارکه همواره نگاه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه داشته است و تعامل و همکاری حداکثری با آن‌ها دارد.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه به اهمیت رویکرد‌های پژوهشی در حوزه محیط زیست پرداخت و اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه توانسته است با کنسرسیوم محیط زیست اصفهان که متشکل از ۱۱ دانشگاه است؛ قرارداد مطالعاتی و تحقیقاتی منعقد کند تا مشکلات مربوطه در زمینه محیط زیست توسط این کنسرسیوم از مسیر دانش و با رویکرد‌های فناورانه برطرف شود.

وی به تدوین برنامه‌های ۵ساله برای تضمین ایمنی و سلامت کارکنان و حفاظت از محیط زیست در فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: در واحد HSE فولاد مبارکه هر پنج سال یکبار برنامه‌های ارتقای ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و محیط زیست تدوین و اجرا می‌شود که در حال حاضر سومین برنامه پنج ساله ارتقا ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (۱۴۰۱-۱۴۰۵) تدوین شده و در حال اجرا می‌باشد. همچنین برنامه پنج ساله اول ارتقا زیست محیطی فولاد مبارکه با رویکرد پایداری تدوین شده که چهار محور اصلی اقتصاد، حکمرانی، محیط زیست و جامعه را شامل می‌شود. برنامه ۵ ساله اول ارتقا محیط زیست فولاد مبارکه بعد از تایید مدیرعامل شرکت و مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان به مرحله اجرا با نظارت اداره کل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان خواهد رسید.

فولاد مبارکه به تعهد حفاظت از محیط زیست برای آیندگان و جامعه پایبند است

مدرسی فر ادامه داد: در حوزه هوا، کانون‌های آلودگی هوا در کارخانه شناسایی شده و با استفاده از تحقیقات و مطالعات، این آلودگی‌ها به بهترین شکل ممکن کنترل می‌شود و در مکان‌های غیرقابل کنترل، غبارگیر نصب شده و عملیات سند بلاست، انجام می‌شود. همچنین دو کارگاه برای عملیات سند بلاست ایمن و ایزوله درنظر گرفته شده است که با این روش‌ها هیچ گرد و غباری به هوا وارد نمی‌شود.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه در پایان تصریح کرد: فولاد مبارکه به تعهد حفاظت از محیط زیست برای آیندگان و جامعه پایبند است و با اجرای برنامه ۵ ساله گام بزرگی در حفاظت از محیط زیست برمیداریم و این شرکت همواره برای پیشبرد طرح‌های توسعه ای، استاندارد‌های حفاظت از محیط زیست را به تمامی پیمانکاران ابلاغ می‌کند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده