تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۲
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۲۸۸۸۵۲
سرویس خبر : محیط زیست

عملیات درختکاری ۱۰ هکتار از حاشیه کارخانه سیمان در ری اجرا شد

‌می‌متالز - عملیات تسطیح و درختکاری ۱۰ هکتار از حاشیه جاده زمان‌آباد شهرری در راستای تداوم اجرای کمربندی سبز قسمت جنوبی کارخانه سیمان تهران روز سه‌شنبه با هماهنگی اداره محیط زیست، راهداری و بخشداری مرکزی شهرستان ری آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل کارخانه سیمان تهران روز سه شنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این واحد صنعتی در راستای مسوولیت اجتماعی، عملیات تسطیح و درختکاری در ۱۰ هکتار از ضلع جنوبی این کارخانه در مجاورت جاده زمان آباد را آغاز کرد.

علی اصغر گرشاسبی افزود: بخشی از این مسیر ۱۰ هکتاری برنامه ریزی شده، در محدوده حریم راه قرار دارد که بنا شد با همکاری مسوولان اداره راهداری شهرستان موانع در این نواحی برطرف شود ضمن آنکه بخش‌های دیگری از آن در حوزه شهرداری و بخشی نیز در حوزه خود کارخانه است که هماهنگی‌های لازم برای اجرای عملیات درختکاری در آن تا روز درختکاری ادامه دارد.

گرشاسبی اظهار داشت: به عنوان یک واحد تولیدی بزرگ در جنوب شهرری در راستای مسوولیت‌های اجتماعی همواره سعی کردیم با همکاری سازمان‌هایی مانند محیط زیست و شهرداری، اقداماتی را برای بهسازی منطقه انجام دهیم.

مدیرعامل کارخانه سیمان تهران به رفع آلایندگی این واحد صنعتی طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: اکنون سال‌ها است که صنعت سیمان به علت اقدامات گسترده در سطح مهندسی به ویژه در این واحد صنعتی، در زمره صنایع آلاینده نیست.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این ۲۰۰ هکتار فضای سبز در این واحد صنعتی ایجاد شده است که این رقم ۲ برابر استانداردی است که بر اساس مقررات برای کارخانه سیمان تهران تعیین شده است با این وجود این واحد صنعتی در تلاش برای گسترش فضای سبز است.

این مسوول مهمترین مساله برای توسعه فضای سبز را تامین منابع آبیاری خواند و ادامه داد: در همین زمینه محدودیت‌های جدی در تامین منابع آب وجود دارد از همین رو در تلاش برای استفاده بهینه از منابع آب نیز هستیم و در همین زمینه جمع آوری آب‌های سطحی و فاضلاب و انتقال آن به تصفیه خانه و استفاده از خروجی تصفیه خانه برای آبیاری فضای سبز را در دست اجرا داریم که تا دهه فجر خط تصفیه آب و استفاده از آن به عنوان منبع آبیاری فضای سبز افتتاح می‌شود و این مساله دست ما را برای گسترش فضای سبز باز می‌گذارد.


بخشدار مرکزی ری: نخاله‌های ساختمانی حاشیه جاده از مشکلات اصلی ما است


بخشدار مرکزی شهرستان ری نیز در این مراسم گفت: تخلیه نخاله در حاشیه جاده ها، از مهمترین مشکلات محیط زیستی این منطقه به شمار می‌آید که باید اقدامات جدی برای مقابله با آن انجام شود.

حمید شریف‌ها افزود: شهرستان ری، در حوزه محیط زیست مرکز سرریز مسائل تهران از جمله مشکلات آلودگی هوا، پساب‌های خانگی و صنعتی و ضایعات و انبار‌های ضایعات فروشی به شمار می‌آید.

وی یادآور شد: کارخانه سیمار طی طرحی برای حفظ محیط زیست و گسترش کمربند سبز محور حاجی آباد به میدان غنی آباد، درختکاری و تسطیح حاشیه جاده را در دستور کار قرار دارد که امید می‌رود با حفظ و نگهداری این فضای سبز در آینده بتوان بخشی از بار مشکلات محیط زیستی منطقه را کاهش داد.

شریف‌ها اظهار داشت: محور غنی آباد از مسیر‌های حادثه خیزشهرری به شمار می‌آید که مسائلی از جمله عرض کم جاده و نبود روشنایی مناسب در آن دخیل هستند ضمن آنکه همین مسائل موجب شده تا بسیاری از سودجویان با تخلیه نخاله‌های ساختمانی مشکلاتی را برای مردم شهرستان ایجاد کنند.

بخشدار مرکزی شهرری خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در طرح ساماندهی محور غنی آباد، تعریض و اصلاح این مسیر در دستور کار قرار گرفته است که در صورت اجرای آن و تامین روشنایی کافی می‌توان از سودجویی برخی متخلفان در این زمینه جلوگیری کرد.

عملیات درختکاری در ۱۰ هکتار در حاشیه جاده زمان آباد در مجاورت کارخانه سیمان تهران آغاز شد که بناست تا روز درختاری این عملیات ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تهران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده