تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۴
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۸۹۰۰۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
از محل سود انباشته:

افزایش سرمایه ۱۵ درصدی ذوب آهن تصویب شد/ دستور کار دو تامین مالی دیگر

‌می‌متالز - با برگزاری مجمع فوق العاده شرکت ذوب آهن، افزایش سرمایه ۱۵ درصدی از محل سود انباشته تصویب شد.

به گزارش می‌متالز، مجمع فوق العاده شرکت ذوب آهن با دستور جلسه تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه، قبل از ظهر جمعه ۳۰ دی با حضور ۷۴.۴ درصد سهامداران برگزار و باتوجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه ۱۵ درصدی از محل سود انباشته مورد تصویب قرار گرفت. براین اساس، "ذوب" به منظور اصلاح ساختار مالی، سرمایه فعلی را از ۶.۱ به ۷ هزار میلیارد تومان رساند.

بر اساس این گزارش، مهدی کوهی رییس هیات مدیره ذوب آهن هم در این مجمع گفت: با تاکید وزارت کار برای بهبود ساختار مالی و اجرایی شدن پروژه‌های متعدد توسعه نیاز به سرمایه گذاری است که افزایش سرمایه به این موضوع کمک می‌کند. در بودجه سال آینده که به مجلس ارسال شده ۵۰ درصد افزایش قیمت گاز برای صنعت فولاد در نظر گرفته شده است که هزینه تولید را افزایش می‌دهد؛ بنابراین با اجرای پروژه‌های توسعه باید تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر را افزایش داد.

وی افزود: طی هماهنگی با شستا و صدرتامین، افزایش سرمایه ذوب آهن در سه مرحله در دستور کار قرار گرفت که اولین مرحله انجام شد و دو مرحله بعدی نیز پس از اقدامات لازم اطلاع رسانی می‌شود تا توان مالی شرکت برای فعالیت در بخش‌های مختلف افزایش یافته و در مواجهه با ریسک‌های مختلف، بتواند عملکرد بهتری داشته باشد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده