تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۲
بازدید: ۱۲۰۹
کد خبر: ۲۹۰۰۴۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

تاکید رییس جمهور بر استمرار بازرسی‌ها از مشاورین املاک به منظور برخورد به‌موقع با متخلفین

‌می‌متالز - رئیس جمهور تأمین مسکن برای مردم را اولویت‌های مهم دولت دانست و با تأیید اقدامات صورت گرفته در واگذاری زمین و ساخت مسکن از سوی دستگاه‌های مختلف، بر جدیت وزارتخانه‌ها، بانک‌ها و بخش‌های مختلف برای تداوم این اقدامات در قالب نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای‌ عالی مسکن که صبح امروز یکشنبه برگزار شد، تأمین مسکن برای مردم را اولویت‌های مهم دولت دانست و با تأیید اقدامات صورت گرفته در واگذاری زمین و ساخت مسکن از سوی دستگاه‌های مختلف، بر جدیت وزارتخانه‌ها، بانک‌ها و بخش‌های مختلف برای تداوم این اقدامات در قالب نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

رئیس جمهور تأمین زمین برای ساخت مسکن را از ضرورت‌های تحقق اهداف نهضت ملی مسکن دانست و با بیان اینکه در زمینه واگذاری اراضی مازاد دولت، گام‌های خوبی برداشته شده، از دستگاه‌های اجرایی که هنوز موفق به واگذاری اراضی مازاد خود نشده‌اند خواست هر چه سریع‌تر نسبت به رفع مشکل و اجرای تکالیف خود در این زمینه اقدام کنند.

رئیسی با تأکید بر اهمیت پرداخت به‌موقع تسهیلات ساخت مسکن در جهش مسکن‌سازی، با بیان اینکه به موجب قانون بانک‌ها موظفند ۲۰ درصد تسهیلات بانکی را به ساخت مسکن تخصیص دهند، تصریح کرد: اگر بانک‌ها امکان پرداخت تسهیلات به میزانی که قانون برای آن‌ها تعیین کرده، ندارند، باید به صورت شفاف به مردم اعلام و نسبت به آن میزان که قابل پرداخت است، به‌موقع اقدام کنند.

«تقدیر از اقدام بنیاد مسکن در ساخت سالانه ۴۰۰ هزار مسکن روستایی در قالب نهضت ملی مسکن»، «تأکید بر استمرار بازرسی‌ها از مشاورین املاک و توجه به نقش اتحادیه مربوطه در نظم‌بخشیدن به واحد‌های صنفی و برخورد به‌موقع با متخلفین»، «تشدید نظارت بر سکو‌های فعال در بازار مسکن»، «افزایش نظارت بر بازار اجاره‌بهای مسکن به‌ویژه در پایتخت»، «بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌های مسکن کارگری، کارمندی و روستایی در تولید مسکن»، «تأکید بر توجه ویژه به تولید فولاد و سیمان و عرضه آن با قیمت مناسب به مصرف‌کننده» از دیگر محور‌های سخنان رئیس جمهور در این جلسه بود.

رئیسی همچنین وزیر راه و شهرسازی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر کشور را مکلف کرد با برگزاری جلسه‌ای مشترک موضوع بیمه کارگران ساختمانی را با فوریت بررسی و راهکار‌های مساعدت دولت برای تسریع در حل این موضوع را احصاء نمایند.

رئیس جمهور از دستگاه‌های اجرایی دخیل در ساخت مسکن نیز خواست در واگذاری پروژه‌های آماده، معطل بخش‌های دیگر نباشند و هر تعداد از واحد‌های مسکونی را که آماده شده، به مردم واگذار نمایند.

در ابتدای این جلسه که به فاصله ۲۰ روز از جلسه قبلی شورای‌ عالی مسکن برگزار شد، استانداران استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی با ارائه گزارشی تفصیلی، اقدامات صورت گرفته در این استان‌ها برای ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن را تشریح کردند.

همچنین در این جلسه گزارش‌هایی از ساماندهی مشاورین املاک، شناسایی واحد‌های صنفی متخلف و برخورد با آنها، مدیریت مجازی بازار مسکن با نظارت بر سکو‌ها و بازاریابی شبکه‌ای در حوزه مسکن، میزان تولید فولاد و سیمان و مصالح ساختمانی و نحوه عرضه آن به بازار تولید مسکن، واگذاری زمین در قالب نهضت ملی مسکن، مسکن نیرو‌های مسلح، انبوه سازی بافت‌های فرسوده، مسکن روستایی و تکمیل واحد‌های مسکن مهر از سوی دستگاه‌های مختلف ارائه شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده