تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۰۸
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۹۲۰۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور مقامات استانی؛

آئین کلنگ‌زنی و افتتاح دو واحد صنعتی در استان آذربایجان غربی برگزار شد

‌می‌متالز - با حضور معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار و مسئولان استان آذربایجان‌غربی، آئین کلنگ‌زنی دو واحد تولیدی در این استان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، آئین کلنگ‌زنی واحد‌های رعد الکتریک و قطعه‌سازان اسپوتا با حضور معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار، فرماندار، مدیرکل صمت استان، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، مدیران عامل بانک‌ها و مدیران نهاد‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد.

بر پایه این گزارش، «جواد کرمی» معاون امور هماهنگی استانداری آذربایجان غربی در آئین کلنگ زنی واحد صنعتی تولیدی رعد الکتریک اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال جهت حمایت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌زا و همچنین توسعه اقتصادی استان، کلنگ فاز توسعه‌ای واحد رعد الکتریک جهت تولید انواع کابل و سیم‌های برقی بر زمین زده شد.

وی افزود: این واحد در زمینی به مساحت ۳۳ هزار متر مربع و با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال جهت تولید انواع سیم مسی لاکی، سیم و کابل برق افشان و انواع کابل برق آلومینیومی در شهرک صنعتی فاز ۳ ارومیه راه‌اندازی خواهد شد که زمینه اشتغال مستقیم را برای ۱۳۰ نفر فراهم خواهد کرد.

همچنین واحد تولیدی صنعتی قطعه سازان اسپوتا که در راستای تأمین زنجیره تکمیلی هلدینگ مارال صنعتی ارومیه در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع با حضور مسئولان و مدیران استان افتتاح و راه‌اندازی شد. برای بهره‌برداری از این واحد صنعتی، ۷۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که زمینه اشتغال را برای ۵۰۰ نفر فراهم ساخته است.

در آئین افتتاح واحد تولیدی صنعتی قطعه سازان اسپوتا، «عبدالحمید سرتیپی» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این واحد قبلا یک واحد راکد و غیر فعال بوده که با تغییر خط تولید قبلی، راه‌اندازی و مجدد وارد چرخه تولید شد.

وی افزود: به‌مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این واحد تولیدی صنعتی به‌صورت نمادین از بین چندین واحد صنعتی جدیدالتأسیس افتتاح شد که توسعه واحد‌های تولیدی صنعتی در استان زمینه توسعه اقتصادی استان را فراهم می‌کند.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد: هلدینگ مارال صنعتی ارومیه تبدیل به یک برند صنعتی در کشور و منطقه شده که با تکمیل زنجیره تولید سبب توسعه صنعتی استان خواهد شد.

سرتیپی همچنین گفت: با حمایت‌های مقام عالی استان از واحد‌های تولیدی صنعتی، معدنی، کشاورزی و تجاری، امروز شاهد توسعه این واحد‌ها هستیم و با اجرای یکشنبه‌های حمایت از تولید در استان، شاهد احیا و فعال‌سازی واحد‌های راکد و نیمه فعال استان هستیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده